Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst internett+kablet internett=samme nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tengte å ha en pc med sengen som jeg kan se filmer på. Pcen er en gammel pentium 3 - 256 mb ram. Det jeg lurer på er om jeg kan være i samme nettverk som de andre pcene i huset hvis jeg kjøper et trådløst nettverkskort til denne pcen, mens de andre pcene kjører ledning. Har prøvd dette før, uten stor suksè, så hvis dette går,kan noen gi meg en liten "guide" på hvordan dette gjøres?

En annen ting er om det går an å kjøpe noen pci eller usb-kort som gjør at jeg ka bruke fjernkontroll? eventuelt til å skru av pcen/ pause filmene/ skru opp lyden osv?

takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt:

Hvilket operativsystem er det på PC-en?

Hvis det er Windows 98 ville jeg tenkt meg om to og tre ganger før jeg begikk meg inn på å få den på trådløst.

Hvis XP er det ikke noe problem.

Kjøp deg et trådløst mus / tastatur, så har du taster for å regulere lyd og annet.

Ja, det er ikke noe problem å være på trådløst nettverk sammen med de andre pc-ene.

Du har selfølgelig trådløst hjemme? Da er det bare å koble seg på det trådløse nettverket, skrive inn passord, og voila.

Lenke til kommentar

ja det er XP jeg har på pcen. Men sist gang jeg var på LAN, hadde en trådløst internett og han fant ikke mine og andres mapper på "mine nettverkssteder" Var det bare bug i hans pc, eller er det noe jeg må gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...