Gå til innhold

Partibarometer for juni 2007

Hvem ville fått din stemme om det var stortingsvalg i dag?  

135 stemmer

1. 1. Hvem ville fått din stemme om det var stortingsvalg i dag?

• Demokratene [ 2 ] [1.53%]
      1
    • Det Liberale Folkeparti [ 5 ] [3.82%]
      5
    • Fremskrittspartiet [ 33 ] [25.19%]
      40
    • Høyre [ 22 ] [16.79%]
      27
    • Kristelig Folkeparti [ 2 ] [1.53%]
      1
    • Kystpartiet [ 1 ] [0.76%]
      0
    • Pensjonistpartiet [ 0 ] [0.00%]
      0
    • Rødt [ 12 ] [9.16%]
      14
    • Senterpartiet [ 2 ] [1.53%]
      2
    • Sosialistisk Venstreparti [ 9 ] [6.87%]
      10
    • Venstre [ 11 ] [8.40%]
      10
    • Norges Kommunistiske Parti [ 1 ] [0.76%]
      0
    • Det Norske Arbeiderparti [ 13 ] [9.92%]
      12
    • Kristent Samlingsparti [ 0 ] [0.00%]
      1
    • Miljøpartiet De Grønne [ 7 ] [5.34%]
      2
    • Blankt [ 7 ] [5.34%]
      7
    • Ville ikke stemt [ 4 ] [3.05%]
      3

Anbefalte innlegg

Slik landet styres i dag minner det meg mer og mer om et kommunistisk regime der hvor folket får mindre og mindre kontroll over seg selv og sin eiendom, og hvor klimakvoter og forslag om kunstig høy bensinpris tas seriøst.

8856493[/snapback]

Får håpe du bare er er veldig kjapp på avtrekkeren da, for jeg tror (uten å egentlig ha spurt) de færreste ser noen som helst tegn til kommunisme i vårt samfunn i dag. Det måtte jo i så fall være.. Øh.. At alle må sprøyte litt inn i statskassa? Vel, slik har det vel alltid vært. Jaja, skal la deg svare for deg.

Klarer for øvrig ikke trekke særlig mange paralleller mellom høye bensinavgifter og klimakvoter kontra kommunisme - med mindre du er en skikkelig patriot, og synes begge deler er til alles beste, riktignok. Ser ikke helt problemet med klimakvoter, jeg. Føler uansett å stemple regjeringa som kommunistspirer blir som å kalle den blåere høyresida fascister fordi de vil tvinge ut enkelte asylsøkere - helt på jordet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Komunismen vil funke kjempe bra i Norge fordi vi er få folk med masse penger. Kan ikke sammenlignes med fatige cuba (som er boikotet) eller Korea (som har sterk økonomisk vekst).

Kun rike rike folk er ekte kapitalister :)

8856366[/snapback]

Hvorfor er masse penger en forutsettning for kommunisme? Jeg trodde avskaffelsen av privat eiendomsrett også fjernet all verdi disse papirlappene og myntene har i dag...

8856514[/snapback]

Vel ,tenkte på at et land må ha litt økonomi for å kunne ha kommunisme, ingenting delt på alle er enda mindre.

Lenke til kommentar

Uansett hvem du stemmer på får du noen ubrukelige pamper som tilfeldigvis greide å dra seg ut av arbeidsledighetskøen for å sitte å "styre" Norge fra en sal borti gokk (Oslo). Eneste grunnen til at de ble politikkere er fordi de faen meg ikke kan en dritt annet enn å lyge, skryte og kaste dritt etter hverandre. ANARKI FTW!

Lenke til kommentar

Den påstanden kan du gjerne utdype. Vil gjerne se beviser på at politikerne "tilfeldigvis greide å dra seg ut av arbeidsledighetskøen for å sitte å styre Norge fra en sal borti gokk (Oslo)".

Du kunne også vært en god del mer saklig i din formulering.

Lenke til kommentar
Komunismen vil funke kjempe bra i Norge fordi vi er få folk med masse penger. Kan ikke sammenlignes med fatige cuba (som er boikotet) eller Korea (som har sterk økonomisk vekst).

8856366[/snapback]

Hvorfor er masse penger en forutsettning for kommunisme? Jeg trodde avskaffelsen av privat eiendomsrett også fjernet all verdi disse papirlappene og myntene har i dag...

8856514[/snapback]

Vel ,tenkte på at et land må ha litt økonomi for å kunne ha kommunisme, ingenting delt på alle er enda mindre.

8858949[/snapback]

Det gir jo ikke mening. Verdier er relativt, ikke absolutt.

Under kommunismen blir privat eiendomsrett fjernet, og ingen eier noe, mens alle eier alt. Dine penger er like mye mine penger, og verdien på pengene forsvinner. Det er jo irrelevant om et land er rikt eller fattig om det skal lykkes å innføre kommunisme.

Lenke til kommentar
Slik landet styres i dag minner det meg mer og mer om et kommunistisk regime der hvor folket får mindre og mindre kontroll over seg selv og sin eiendom, og hvor klimakvoter og forslag om kunstig høy bensinpris tas seriøst.

8856493[/snapback]

Får håpe du bare er er veldig kjapp på avtrekkeren da, for jeg tror (uten å egentlig ha spurt) de færreste ser noen som helst tegn til kommunisme i vårt samfunn i dag. Det måtte jo i så fall være.. Øh.. At alle må sprøyte litt inn i statskassa? Vel, slik har det vel alltid vært. Jaja, skal la deg svare for deg.

Klarer for øvrig ikke trekke særlig mange paralleller mellom høye bensinavgifter og klimakvoter kontra kommunisme - med mindre du er en skikkelig patriot, og synes begge deler er til alles beste, riktignok. Ser ikke helt problemet med klimakvoter, jeg. Føler uansett å stemple regjeringa som kommunistspirer blir som å kalle den blåere høyresida fascister fordi de vil tvinge ut enkelte asylsøkere - helt på jordet :)

8856807[/snapback]

Vi har ikke lenger kontroll over våre egne liv og eiendom. Vi skal alle tvinges til å; kjøre mindre, betale eiendomsskatt, arveavgift osv. osv. Det er ikke meningen at staten skal kontrollere samfunnet, det er meningen at staten skal være et kontrollorgan som sørger for at folks rettigheter blir overholdt. Det handler ikke om at vi skal sprøyte inn i statskassa, det handler om hvor mye vi skal sprøyte inn i statskassa... Hvorfor skal norske bønder subsidieres og beskyttes utad med tåpelig proteksjonisme? Fri handel er en av de viktigste tingene som burde gjennomføres. Dagens regjering tror at folk er dumme, de tror at vi ikke klarer å gjøre egne valg og "må derfor gjøre de for oss". Dette medfører en stor belastning for samfunnet, skattebetalere osv. osv. Pengene og ressursene som går med til å bestemme hva folk skal gjøre og hvordan de skal gjøre det, og hvordan de skal tvinges til å gjøre det kunne vært brukt på ting som er langt viktigere. Til slutt skal det sies at Norge er et av de beste landene i verden å bo i, men det betyr ikke nødvendigvis at det ikke er rom for forbedringer... Når jeg sier at vi lever i et kommunistisk samfunn så er det selvsagt satt litt på spissen, men jeg ser nå daglig at enkeltmenneskets frihet blir satt på spill...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

8856366[/snapback]

8856514[/snapback]

8858949[/snapback]

Så dere kommunister sitter altså håpefulle og venter på at kapitalistene skal kunne skape nok verdier til at dere skal kunne ha et godt fundament for utviklingen av et kommunistisk styresett? Noe paradoksalt..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...