Smackeroo Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Har nylig kjøpt en bærbar maskin på nettet som ganske enkelt slutta å fungere etter bare en dag. Skal nå sende denne i retur så forhandler kan undersøke den og ettersom den er fullstendig død regner jeg med de enten må reparere eller bytte den. Det jeg lurer på er ganske enkelt om forhandler har rett til å forsøke å reparere maskinen og sende den tilbake, eller om jeg i en slik situasjon kan kreve bytte? Er svært skeptisk til å bare få samme maskin tilbake og så risikere nytt sammenbrudd. Om jeg kan kreve bytte, evt. om det viser seg at forhandler rett og slett ikke kan reparere maskinen, har jeg krav på/mulighet til å bytte denne i en annen modell mot å betale mellomlegg eller vil det uansett bare være aktuelt å få ny maskin av samme modell? Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det jeg tror: De kommer først til å sjekke hva som er galt med den. Er det et eller annet som er bugga, så kommer de til å bestille ny og sette inn ny, hvis det lar seg gjøre. Hvis det er ingenting de kan gjøre med saken, får du nok mest sannsynelig en ny en av produsenten, og din gamle blir sendt inn til produsenten for så å bli vraket. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei! Forhandler har rett til å forsøke å fikse den to ganger (for samme feil). Om den streiker for tredje gang kan du kreve ny PC, et annet produkt eller pengene tilbake. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå