Gå til innhold

[LØST]Hvordan fjerne google toolbar meldingsvindu?

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned Google Toolbar til Firefox i forbindelse med utprøving av programvare (husker ikke helt hva det het) og tenkte at jeg kunne deaktivere toolbar etter installasjon men nå er det slik ta jeg kommer ikke forbi et meldingsvindu der det står noe slikt som "Vi vet du er kun interessert i google toolbar, men les dette først" og så er det masse tekst om privacy policy og bla bla bla samt noen valg bl.a. Aktiver PageRank/Deaktiver PageRank.

Uansett hva jeg trykker på kommer jeg ikke forbi dette vinduet og må ty til oppgavebehandling for å lukke Firefox. Meldingen i oppgavebandling er at programmet venter på input fra meg. Jeg har 'inputtet' alt jeg kan men det skjer ingenting. Jeg kommer ikke forbi dette vinduet og inn i Firefox.

Jeg har også avinstallert og nyinstallert Firefox uten at det hjelper.

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt Google Toolbar installasjonen?

Ha en fin dag. :)

Endret av huffadhemi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ligger ikke Google Toolbar på 'Legg til Fjern programmer' ?

Isåfall prøv å fjern avinstaller det derifra..

8795528[/snapback]

Ingenting å finne der desverre. Jeg har også sjekket Firefox folderen og søkt på maskinen men jeg finner ingenting.

Heldigvis har man Opera også og IE og Netscape som backup på de sidene som Opera ikke får helt til.

Lenke til kommentar
Uansett hva jeg trykker på kommer jeg ikke forbi dette vinduet og må ty til oppgavebehandling for å lukke Firefox.
Ett kjapt søk hos Google med søkeordene "remove google toolbar firefox" ga meg noen snarveier, bl.a denne:

- I can't close the "Thanks for installing..." window after I install the Google Toolbar for Firefox. What should I do?

Og etter at du har gjort som beskrevet over, så gjør som denne sier:

- How do I uninstall the Toolbar?

Lenke til kommentar
*snip*Ett kjapt søk hos Google med søkeordene "remove google toolbar firefox" ga meg noen snarveier, bl.a denne:

*snip*         

Takker for svar. Problemet er bare at det er ikke noe 'Finish' knapp å trykke på. Den er der rett og slett ikke. Jeg får følge noen lenker fra google forumet og se om det kommer opp noe. Mulig det er en løsning på mozilla forumet.

Lenke til kommentar

Problem løst ved prøving og feiling. Jeg åpnet en av linkene i det omtalte toolbar vinduet, trykket så på en 'help' link og så på en link som førte til Mozillaforums. Dette åpnet ett fungerende Firefox vindu og da kunne jeg gå inn på verktøy og fjerne Google Toolbar. Så nå er den vekke og alt er vel i landet.

Takk for innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...