sun360 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Ok for å gjøre en utrolig lang historie kort, jeg har en gammel , falleferdig laptop som har begynt å dø ut. Nå med tanke på at den er såpass gammel og døende tenkte jeg å prøve å redde noen av filene jeg har i en mappe i mine dok. ( ca 950 mb) Saken er at en av problemene med pc'en at Copy-past funksjonen ( blant mye annet) i Win XP har sluttet å funke. Jeg har en minne pen og alt er klart, men greier rett og slett ikke å overføre filene til pennen. ( 2 gig) Drag and dropp funker ikke (ingenting skjer da jeg prøver), ctrl + c --> ctrl-v funker heller ikke og til sist så funker ikke høyreklikk --kopier"--etc En kompis kom med ideen om å bruke "cmd" - promt , med copy kommandoen , men ...vel, jeg vet ikke hvordan man får den til å funke på en hel mappe av bilder etc. ( ller hvordan man får den til å funke i det hele tatt. Er det noen der ut med gode ideèr jeg kan prøve. Vurderte kanskje å lage en "Boot-pen" og boote direkte fra den, men er nokså usikker på hva som er nødvendig for å komme i gang. Som nevnt , så haster det da jeg skal på ferie snart og har lyst å ta med noen av de dokumentene med meg. HJELP?!?! Tusen takk på forhånd!! -Sun360 Endret 7. juni 2007 av sun360 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 hvis du har en annen pc tilgjengelig kan du dele ut disken på den ødelagte PCen og så bruke den andre PCen til å kopiere filene over på minnepinnen. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Tenkte på det. men har ingen pc'er t tilgjengelig. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 pakk ned mappene i en .rar fil og kopier den ut med copy kommandoen i et cmd vindu. (stå i mappen der fila ligger og skriv: copy filnavn.rar x:, der x er stasjonsnavnet på minnepennen) Har du forsøkt om det funker i sikkermodus forresten? Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) har prøvd sikkermodus flere ganger....mer eller mindre de samme problemene... Noen andre ideer? Skal prøve Zip-ideen når jeg kommer hjem. -Sun360 Endret 6. juni 2007 av sun360 Lenke til kommentar
............... Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Laste opp til en server på nett? Endret 6. juni 2007 av karlsn Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 tenkte på det også, men hvilken server? Det er tross alt snakk om 950 mb. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 kanskje tåpelig men hva med å sende alt på email til seg selv? Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Maks cap limit på fil str hos chello ( filen kan ikke være større en 150mb eller noe sånt) samt opplasting og nedlasting tar en evighet. - Sun360 Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Du kan jo kanskje prøve ett alternativt program for kopiering, som feks: http://ranvik.net/totalcopy/ Dette er basert på windows sin integrerte så mulig det blir problematisk. Endret 6. juni 2007 av rakanishu Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 For å få med alle bildene i cmd xcopy kommandoen kan du alltids kopiere mappen de står i.. Hvis du vil ha med alle filene som har .jpg kan du bruke sti\*.jpg kommandoen. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 hmm...det kan være en mulighet, men siden windows sin egen copy funksjon sliter... Men skal absolut prøve. Tusen takk alle sammen for all infoen så langt... Just keep it coming! - sun360 Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 For å få med alle bildene i cmd xcopy kommandoen kan du alltids kopiere mappen de står i.. Hvis du vil ha med alle filene som har .jpg kan du bruke sti\*.jpg kommandoen. 8795941[/snapback] Er litt usikker o jeg forstår hva du mener, altås går det an å kopiere hele mappen direkte ( event hvordan?), eller mente du noe annet. Det er en blanding av filer inne på mappen, .jpeg ,.psd , .3ds , .doc , etc - Sun360 Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 f eks: xcopy C:\Documents and Settings\All Users\bilderogdiverse g:\minnepenn Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Hey..viste ikke at det kunne funke.... ok...Den høres lovende. - sun360 Lenke til kommentar
Largie Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hiv på noen gåseøyne og parametere, så går det bedre: xcopy /S /C /H /R /Y "C:\fra\*.*" "G:\til" Bytt ut *.* med *.jpg hvis du vil ha bare jpg filer f.eks Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 kan du gi meg et litt mer presist eksempel? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) kopier denne koden @echo off echo Skriv inn plasseringen til filene du vil kopiere: set /p fra= cls echo Skriv inn plasseringen du vil kopiere filene til: set /p til= xcopy "%fra%" "%til%" exit lim inn i notepad og lagre som noe.bat det skal nok fikse det. eller du kan prøve Uelands VikingCopy. edit: leif Endret 6. juni 2007 av hernil Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 regner med der ikke er cdbrenner eller dvdbrenner på maskinen? Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 kopier denne koden @echo off echo Skriv inn plasseringen til filene du vil kopiere: set /p fra= cls echo Skriv inn plasseringen du vil kopiere filene til: set /p til= xcopy "%fra%" "%til%" exit lim inn i notepad og lagre som noe.bat det skal nok fikse det. eller du kan prøve Uelands VikingCopy. edit: leif 8798220[/snapback] .bat løsningen din funket som en drøm! Tusen takk.. Tusen takk alle sammen, problemet er løst (ehm...for øyeblikket)! - Sun360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå