Gå til innhold

Hva heter denne DC pluggen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er samme plugg som er brukt på S-video kabler.

Så det er en 4pin DIN plugg. :)

 

EDIT:

kanskje ikke øyemålet mitt er helt riktig...

men jeg mente ganske sikkert at dem var like!

men da finnes det kanskje to typer av dem.

for jeg hadde en strømforsyning med en slik plugg, og den var identisk med en S-video kontakt.

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Jeg mener nokså sikkert at det er en Power-DIN utifra bildet. Den benyttes en del på hovedkort som har innebygget DC/DC-konverter, samt på noen få bærbar-pc strømforsyninger + diverse eksterne DVD-enheter og denslags.

 

Kan legge til at picco.nl selger kabler med denne typen plugg. Funker fint å kappe kabelen i to og lodde den sammen med det du ønsker. Husk krympestrømpe/strekkavlastning, da det fort kan være en del effekt tilgjengelig i enheter som bruker denne kontakttypen. Jeg har ikke funnet selve kontakten i løsvekt noe sted selv, men det er en stund siden jeg letet.

Endret av krislarsen
Lenke til kommentar
det er samme plugg som er brukt på S-video kabler.

Så det er en 4pin DIN plugg. :)

8795358[/snapback]

Dette er totalt feil! Den pluggen som er avbildet er mye større enn en svideo-plugg!

8795622[/snapback]

Jaså? Hvor på bildet ser du dimensjonene på pluggen angitt? :hmm:

 

En S-Video-plugg (Mini-DIN 4) er 9.5mm i diameter, og den pluggen som er vist i bildet kan godt være av samme størrelse. (Bildet kunne godt vært litt skarpere.)

 

Jeg har flere perifer-enheter som bruker mini-DIN-plugger for +5V og +12V strømforsyning, men da er det som regel "mini-DIN 5" som brukes. Men de er alle snaue centimetern i diameter. (Og selvsagt er pinnene brukt helt forskjellig på alle enhetene, så jeg kan ikke bruke strømforsyningene om hverandre ...)

Lenke til kommentar

jeg har et adapter for en mini-itx PSU og den har en slik plugg, og det er IKKE en "S-Video-DIN" selv om den ser lik ut... men nøyaktig hva den heter vet jeg ikke.

 

det en ser på bildet er jo at pinnene inne i pluggen er rimelig kraftige, noe de ikke er på S-Video... de står også i en nesten perfekt firkant, noe de ikke gjør i S-Video, S-Video har også flere "tagger" langs kanten rundt, samt en plastikk tapp inne i kontakten, denne har ikke det, men er litt flat på den ene siden og har en "tapp" på den andre siden.

Lenke til kommentar
Nå mangler vi bare et navn på pluggen.

8796908[/snapback]

Hvis dere leser det jeg skrev lengre oppe, så er det en Power-DIN plugg...

8797257[/snapback]

Vi leser, men det er ikke alt som blir sittende igjen ...

 

Og som du sier picco.nl har kabler med slike plugger.

(Velg engelsk språk, velg så Cables og Power i menyen, og da har du dem øverst i lista, Murphy.)

Lenke til kommentar
Takk for all god hjelp.  :thumbup:

Power-din er det.

 

 

Slik som denne feks kan brukes.

 

http://www.picco.nl/product_info.php?cPath...roducts_id=2055

8798706[/snapback]

Det høres bra ut. Jeg har bestilt fra Picco selv forresten, og dem var veldig OK å ha med å gjøre. Tok et par uker før jeg fikk varen, men godt mulig det var min skyld da det var noe kluss med betalingen via nettbank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...