stakkarn Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei jeg driver å konfigurerer ndiswrapper i Ubuntu 7.04. og jeg har kommet til dette i guiden på www.ubuntuguide.org: sudo iwconfig wlan0 essid "AP" key ababababababababab mode Managed iwconfig Skal jeg skrive det inn som det står eller skal jeg bytte ut noe? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det er meninga at du skal bytte ut AP med navnet på nettverket du ønsker å koble til og ababababababababab med krypteringsnøkkelen WLANet eventuelt benytter (hvis ukryptert, dropp "key abbababababab"). MEN, egentlig kan denne tilkoblingen gjøres på en mye enklere måte ved å bruke et program som heter network-manager og som skal være forhåndsinstallert i distroen din. Når nettverkskortet ditt er blitt ordentlig installert med driver via ndiswrapper (dvs at du kan se kortet ditt som wlan0 eller ethX e.l. når du skriver iwconfig ) kan du prøve network-manager som du finner som et ikon med to datamaskiner på panelet ved siden av klokka oppe til høyre. Denne viser oversikt med navn over tilgjengelige nettverk og husker også evt. krypteringsnøkler for nettverket til senere, om du ønsker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå