Gå til innhold

2,53ghz, Asus P4P3, TwinMOS PC2700

Er det mulig å få dette over 3ghz med standard kjøling?  

1. 1. Er det mulig å få dette over 3ghz med standard kjøling?

• Jau
      1
    • Nah
      2

Anbefalte innlegg

Dette er hva jeg har:

Intel Pentium 4 2.53 GHz Boxed PC533

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Asus P4PE/GL/F/S-ATA Hovedkort 478/533

I845PE, ATA/100, ATX, USB2.0, DDR333

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

Det jeg trenger er en detaljert "how-to" eller tutorial hvordan jeg kan overklokke den høyest mulig med standard kjøling (Boxed CPU).

Antar jeg ikke trenger å gjøre noe fysisk, det hører vel P1 og P2 til, men i det siste har jeg ikke fulgt med på alle settingene i BIOS osv. Har ingen anelse om hva volt'er, PCI & AGP locks, eller fsb speed bør stå på. Fint om jeg kunne få detaljerte navn og tall som passer til min CPU. (Eks: FSB Speed: 55)

Takker på forskudd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey, jeg har samme oppsett som deg. din fsb er på 133 default. Innpå bios må du sette på hastighet på manuelt. Da låser du opp de andre innstilinger som f.eks. agp/pci lock, vcore og ddr hastiget osv..

Din cpu er god for minst 2.91. Jeg selv kjører [email protected]. Volten min ligger på 1.650. 100% stabilt med Prime 95. Kjørte denne i over 24 timer uten problemer. Har en temp. på 53 grader. ( swiftec 4000b ). Med boxed lå jeg på 65 grader etter 24 timer med Prime 95.

Denne overklokkingen tilsvarer ca. 155-160fsb og jeg kjører minne på ca. 450mhz hastighet. ( scorer hvertfall det på sisoft sandra 2002 pro )

Men jeg likte ikke at du valgte pc2700 minne. Det hadde vært ønskelig at du hadde kjøpt ddr400 eller høyere. Siden med litt overklokking får du meget gode resultater på minne hastighet og cpu. og da er litt kjedelig å kjøre minne på maks 355mhz. eller noe sånt.

Uansett vil jeg ønske deg lykke til med oc!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...