empatiy Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Beklager hvis spørsmålene er blitt stilt tusen ganger, men det haster litt. Har et eldre 9800pro kort og på skjermen vises det masse streker og flimmer, og det er kortet som forårsaker det.. (kan det være noe annet som forårsaker dette også?) Kjøpte i alle fall et nytt, samme fabrikant, men et 9600 pro i stedet. Demonterte kjapt det defekte og putta i det nye, uten å avinstallere eldre drivere og programvare. Bildet ble fint det. Men da oppstarten av innloggingsfasen i windows kom, ble det svart. Da må det jo være driverkonflikt det er snakk om? For å komme til det egentlige spørsmålet.. Jeg har det defekte i nå og avinstallerte alle drivere og må starte maskinen på nytt. Hvis jeg starter på nytt vil jo windows automatisk installere kortet igjen. Kan jeg bare skru av pc'n og putta inn det nye så vil alt være fryd og gammen? PS. en annen ting er at det virker som pc'n forstyrrer tv'en. Streker på bildet. Kabelen fra antenne til tv ligger bak pc'en, men er ikke i fysisk kontakt med noen andre kabler. Og det er bare denne pc'n som forårsaker det. Dette skjer ikke hvis jeg setter opp en annen pc. hjelp..? edit 1: Fikk det til edit 2: Nå forstår jeg fint lite. Det nye skjermkortet sitter som sagt i. Installerte det, og starta maskinen på nytt. Funket en liten stund, men så ble skjermen svart, igjen.. Loka litt i bios og valgte integrated Peripherals -> Init Display First -> AGP. På default sto den på PCI Slot. Sjekka også inn på Advanced Chipset Features -> AGP & P2P Bridge Control -> AGP Mode -> 8X. Sto i utgangspunktet på auto. Save & Exit Setup -> Save to CMOS and Exit (Y/N)? -> Y Men problemet med flimmer og streker er kommet tilbake, verre nå faktisk. Satte alt tilbake til slik det var, men hjalp ikke... Hva er problemet med det skrothaugen min? Endret 6. juni 2007 av empatiy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå