flammekaster Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hadde kun eksperter kunnet diskutere i dette emnet, ville det dødd ut med en gang. Jeg tror de virkelige "ekspertene" har bedre å finne på enn å briefe med peilingen sin på et diskusjonsforum. Godt poeng. Det er derfor jeg mener det er mer fruktbart å diskutere sannsynligheten for at de fleste av verdens klimaforskere, forskningstidsskrifter, nasjonale vitenskapsakademier samt FN prøver å føre oss bak lyset når de sier at vesentlig menneskeskapt global oppvarming er svært sannsynlig. Det er nemlig mer eller mindre konsensus om dette blant de nevnte, og dét synes jeg er et vanvittig mye bedre argument enn noen grafer man kan grave opp gjennom google, iblandet litt halvavansert matematikk. Alt dette har folk som har mye bedre peiling på det enn oss, diskutert tusener av ganger før, og de har stort sett blitt enige om de viktigste punktene. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er "alle" enige nå? Går i stikk motsatt retning enn miljømålet "Mens regjeringen snakker om månelanding og lagring av CO2 for å at kloden vår ikke blir overopphetet, kommer Norge til å slippe ut mer skadelige klimagasser i årene fremover." Kan noen opplyse meg om hva en skadelig klimagass er? Og uuuuh, skummelt bilde av Kristin, her må vi virkelig ta oss i skinnet og skamme oss. EU er enig om klimaplan, la oss anta at det virkelig er pga gasser sluppet ut av menneskets maskiner. Vil ikke en reduksjon kun utsette "katastrofen"? 20 % er jo 1/5, det vil da si at utslippet fortsetter med 4/5, som jeg vil si er ganske mye uansett. – Som en tidligere leder i klimakampen mislykkes nå EU og ser ut til å kaste sine tidligere forpliktelser. Slik det ser ut nå, er klimapakken puslete og innsatsen for å takle klimaendringene i Europa minimal, heter det i en uttalelse fra Stephan Singer, sjef for WWFs globale energiprogram. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er no uansett minimalt mennesket kan gjer med global oppvarming. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 la oss anta at det virkelig er pga gasser sluppet ut av menneskets maskiner. Vil ikke en reduksjon kun utsette "katastrofen"? 20 % er jo 1/5, det vil da si at utslippet fortsetter med 4/5, som jeg vil si er ganske mye uansett. Helt enig, derfor må det langt mer radikale tiltak til. At Miljøpartiet De Grønne såvidt jeg vet er det eneste partiet i Norge som vil begrense selve oppumpingen av olje i Norge av miljøhensyn, som er det vi kan gjøre som vil ha klart størst miljømessige konsekvenser, er svært synd. Skal vi kunne redusere konsekvensene av drivhuseffekten, er vi nødt til å systematisk passe på at ikke all olje i verden pumpes opp uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå