Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Plante i skyggen og ny grus.

Anbefalte innlegg

Så er jeg her igjen.

Nå har jeg begynt å jobbe med forsiden av huset. Har hengt opp blomsterkasse og plantet i urner. Det er fortsatt grått og trist da....

SÅ for to måneder siden plantet jeg en Smaragd Tuja...som klarer seg helt utmerket, heldigvis. Nå har jeg laget en lang blomsterkasse langs trammen....mest for å dekke at det ikke er så pent under der, og fordi bordene ikke kan gå helt ned.

Håper også å gjøre forsiden litt grønnere.

Problemet er; Der er det bare litt morgensol, ellers er det skygge. HVA skal jeg plante der? Hva trives best i skyggen?

Og et spørsmål til: Hva bør jeg regne med i pris om jeg skal legge ny grus/singel på gårdsplassen? Det er svært lite igjen, og det ser ikke fint ut.

Jeg vil anta at gårdsplassen + stien rund garasjen er ca. 80 kvm.

Aner ikke hva jeg kan velge i og hvor mye jeg trenger. Vet bare at jeg vil ha ny grus.

Ellers begynner alt å ta seg til nå. På et år er huset vi kjøpte i april i fjor pusset opp inne, bygd ferdig og malt om ute. Garasjen og terrassen er bygd ferdig og malt. Hagen har fått nytt liv og snart kan jeg vedkjenne meg forsiden også. Masse jobb, men nå begynner det endelig å bli bra. :)

Endret av Hjertevarm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er; Der er det bare litt morgensol, ellers er det skygge. HVA skal jeg plante der? Hva trives best i skyggen?

Stauder som trives i skyggen kan du plante, gå på hagesenteret og spør etter skygge stauder, Fås i alle farger og sesonger, og dem kommer igjen og igjen og vokser seg større og større ;)

Når det gjelder grus så er det mye forskjell på pris, ta en telefon til ditt nærmeste pukkverk og spør, så vil dem gi deg et estimat på pris tenker jeg

Lenke til kommentar

Hosta er en fin plante i skyggen, mange av dem blir store og kraftige, noen har hvite tegninger på bladene, og de fleste har fine blader så de pynter opp uten blomster.

Den liker seg ikke på tørr jord, eller å tørke ut. Vil ha det jevnt fuktig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...