Gå til innhold

Hjelp til valg av UPS

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå er det eller det har egentlig vært tid til anskaffelse av UPS . og behovet er 2 stk.

den ene SKAL være lydløs og skal forsyne en P4 256 MB-ram maskin med en PSU på ca 250W(Bruk:150W + CRT skjerm). dette er en linux maskin og jeg håper også at det finnes støtte for det. UPS-en bør også ha en automatisk shutdown av maskinen nå strømmen nærmer seg 0.

Her har jeg sett på APC sine, men fant ut at disse bråket under drift.

Den andre skal forsyne PSU på 500W(Bruk: 220W+LCD skjerm) Dette er en 2003 maskin. har også en test server(P3@667@128MB@W2k3) og lurer på om denne også kan få plass på UPS-en. serveren er kun brukt til testing og jeg lurer på om det er nødvendig med UPS-en til den også.

Her har jeg også sett på APC sine CS modeller og fant ut at det er støtte for automatisk avslåing. Denne trenger ikke å være lydløs heller. Med litt på sikt er det mulig at 2003 maskinen blir oppgradert med mer minne/prosessor/drev.

Tenker også på drift/oppsett av UPS-en på 2003 systemet, er det programvare som må installeres på serveren eller kan den bli styrt fra en klient.

Krav til oppetiden etter strømbrudd er ikke så kritisk bare maskinene kan slåes av automatisk via programvaren. Den tiden til batteriet er på kritisk nivå trenger ikke være mer enn 3 min.

alle tips mottas med stort takk. noe dere lurer på bare spør.

-db

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...