hallgeirl Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Hei. I går ville jeg prøve ut Vista for første gang, installerte og alt virka greit. Så lasta jeg ned nyeste ForceWare-driver fra nVidia (158.24). Etter det viste det seg at jeg ikke fikk satt skjermoppløsninga høyere enn 1024x768. Jeg så at skjermdriveren (til monitoren, ikke kortet) ble satt til "Generic Non-PnP Monitor" istedet for Generic PnP monitor. Jeg mistenkte denne lille feilen først, men etter jeg fikk skifta skjermdriver (prøvde både å skifte til digital flatpanel 1280x1024x60 og generic pnp) var problemet fortsatt der. Jeg har lest at det kan være problematisk med oppløsninger om man har 2 skjermer innstallert. Noe jeg ikke har. Så er det noen som har noen forslag? Jeg har søkt igjennom forumet her ang. samme problemet med Vista, men ennå ikke funnet en løsning som fungerer selv om det er en del som har det samme problemet. Veldig irriterende, ettersom det er kun skjermdriveren som er ugrei (så langt). Windows-installasjonen er fullt oppdatert, har reinstallert driveren utallige ganger, og den Geforce-driveren som følger med Vista fungerer helt greit (men jeg vil helst ha inn nVidia sine drivere for å få best mulig ytelse og funksjonalitet naturlig nok). Chipsetdrivere er installert. Skjermkortet jeg kjører er Club3D Geforce 7800GT. Takk på forhånd. Endret 6. juni 2007 av ZiggWarth Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 [orddeling-rant]Emnet på denne tråden forteller meg at selskapet nVidia driver på noe flytende, og at dette flytende heter vista. Enten er det nvidia en porøs ting siden den går i oppløsning, ellers så er det vista som har en sterk evne til å oppløse nVidia. [/rant] 8794407[/snapback] Erm.. nå var vel ikke akkurat det poenget med tråden. Om skrivefeil/orddelingsfeil er så viktig for deg kunne du kanskje heller ha sendt en PM istedet for å svare på tråden? Feilen er forøvrig fikset. Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) [orddeling-rant]Emnet på denne tråden forteller meg at selskapet nVidia driver på noe flytende, og at dette flytende heter vista. Enten er det nvidia en porøs ting siden den går i oppløsning, ellers så er det vista som har en sterk evne til å oppløse nVidia. [/rant] 8794407[/snapback] Erm.. nå var vel ikke akkurat det poenget med tråden. Om skrivefeil/orddelingsfeil er så viktig for deg kunne du kanskje heller ha sendt en PM istedet for å svare på tråden? Feilen er forøvrig fikset. 8794456[/snapback] Oi hva har skjedd her, hehe Fatte ikke di gidde og komentere alt di finner, tror di har lite og gjøre på omdagene så di må finne noe poster og rette på. Syns di skal kun ta vekk ting som ikke er lovligt her på forumet. Endret 7. juni 2007 av Digidice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå