VbD Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 må si at jeg nesten er sjokkert over prisforskjellen som er på dell.no, for noen få dager siden tittet jeg på 2407WFP 24", da lå den på en pris på ca. 6400,- og bestemte meg for å bestille denne når jeg nå får skattepenger. Så sjekket jeg i dag bare for moroskyld for å se responstid på den, og ser nå en pris på ca. 8400,- ? 2000,- økning på bare noen få dager! det er jo latterlig Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Dell har ofte 25% rabatt på skjermene sine. Så prisen hopper opp og ned. Bare vær glad for at du slapp unna det som skjedde med meg, at prisen gikk ned ~2000 et par dager etter at jeg hadde kjøpt Lenke til kommentar
Nator Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hvis de har sånn rabatt i en viss periode, burde du vel kunne få den til rabattprisen i ettertid hvis du forklarer din situasjon... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Med mindre du bestiller og avtalen er bindene så har du ingen "krav" på at du skal få den til redusert pris. Det er derfor noen butikker har avbetaling, eller "kjøp nå betal om X måneder" ordning. Det er derfor det er "tilbud", hvis du kan få tak i den prisen hele tiden etter tilbudet ville det ha hett en "prisreduksjon" (begge ordene er sånn som jeg definerer det). Men siden det er datautstyr det er snakk om kan du være sikker på at prisen vil falle ned en gang (om ikke altfor lenge). Eller så kan det jo hende at det kommer andre produkter som du her mere lyst på. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hvis de har sånn rabatt i en viss periode, burde du vel kunne få den til rabattprisen i ettertid hvis du forklarer din situasjon... 8794004[/snapback] det er vel ikke usannsynlig at det kommer nye tilbud not slutten av mnd. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Som jeg skrev i den STORE tråden om den skjerm Norske dell er ikke akkurat billig i forhold til USA nei, jeg mener Dell Ultrasharp 2407WFP koster 669 USD vs. ca. 8500 NOK. Man må jo GANGE MED ca. 12, og for å si det sånn, med tanke på at kursen er ca 6 så er det rett og slett for JÆVLIG at dell kan kreve 8500 NOK for den skjermen, når den IKKE burde kostet mer enn halvparten! For å si det sånn MAKS 5000 NOK hadde vært mere enn nok. Min mening i hvertfall Hvis det går ann å bestille fra USA så er jeg veldig sikker på at med frakt og norsk moms så er det nok uansett VELDIG mye billigere. Selvom Dell har veldig ofte tilbud, så burde tilbudsprisene hvert de FASTE prisene spør du meg. I hvertfall når man sammenligner med amerikanske priser Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg husker ikke 100% hvordan systemet i USA fungerer, men jeg mener å huske at de oppgitte prisene ikke nødvendigvis er det man ender opp med å betale. Prisene blir ofte oppgitt uten alle skatter/avgifter i USA, selv i butikker. Dvs det er ikke sikkert at det er 669 som er den endelige prisen, det kan godt komme lokale skatter etc i tillegg her. At prisene kunne vært lavere er helt sikkert, dersom de selger den til 6500 på tilbud, så er det sikkert ikke noe de taper penger på... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) I USA kommer Sales Tax i tillegg da denne varierer fra stat til stat og ikke betales til Dell, men til staten (på samme måte som det norske tollsystemet). Koster den 669 USD så kan du ta 669* 6.1 (ja, litt slem dollarkurs) * 1.25 for å se "norsk pris". Tidligere var det normalt å gange med 10, pga lav dollarkurs er dette ikke lenger tilfellet, selv om Dell desverre ser ut til å fortsette med dette. Endret 6. juni 2007 av CrZy_T Lenke til kommentar
VbD Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 jau, hvis skjermen ikke er på tilbud igjen når jeg har fått penger så går jeg nok heller for en 23" Apple-skjerm, noen som har erfaring med den? Lenke til kommentar
747 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Ikke for å plage dere gutter; men her er hva den koster i Singapore. Multipliser prisen med 4.1... = 3.685,- Levert på døren.... http://www1.ap.dell.com/content/products/c...dhs1&l=en&s=dhs Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Ja, vær obs på at Dell ALLTID bytter priser på skjermene sine rundt månedsskifte. Er skjermen du vil ha dyr, vent, er den billig, løp og kjøp! Om man har vært så uheldig at man bestilt Dell-skjerm 31. mai til fullpris - shit happens Er uansett en bra skjerm. Nå er det vel 27" som er på salg av "gromskjermene" til Dell etter det jeg kan se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå