Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utroskap.. Hva nå?

Gjest HjelpMeg?

Anbefalte innlegg

Er det å gå over grensen å se på telefonen hennes, og kanskje oppsøke steder hun er uten at hun vet jeg er der? Jeg føler meg råtten, men klarer ikke slå fra meg tanken på å gjøre det :s

8793792[/snapback]

Svaret til dette er ja. Det er å gå for langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager at jeg ikke logger inn, men jeg har ingen bruker på dette forumet.

Det er en ting jeg "reagerer" på når i post 1 til trådstarter. Han skriver "Kjæresten var utro uten sex over lengre tid, det ble slutt mellom oss på grunn av det, og mens det da var slutt hadde hun sex med samme personen flere ganger."

Hvordan var kjæresten din "utro" over lengre tid uten å ha sex?

Du sier i neste linje at hun har sex med han fyren flere ganger mens det er slutt mellom dere.

8799667[/snapback]

Må jo ikke ha sex for å være utro.

Lenke til kommentar

Sant som Lord-Myrrah sier, de kan jo ... .. kline?

Og ikke minst, så lenge dama di ser en annen gutt så lenge hun er sammen med deg (gjør kjæresteting sammen, som hyttetur f.eks), gjør dette henne utro. Hvis hun ikke har sagt det til deg da selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Sant som Lord-Myrrah sier, de kan jo ... .. kline?

Og ikke minst, så lenge dama di ser en annen gutt så lenge hun er sammen med deg (gjør kjæresteting sammen, som hyttetur f.eks), gjør dette henne utro. Hvis hun ikke har sagt det til deg da selvfølgelig..

8799792[/snapback]

Velger å tolke dette som en smule ironi.

Det må da for all del kunne gå an å være utro uten sex, men det å ha venner av det motsatte kjønn og bruke deler av fritiden sin på å være sammen med dem må være tillatt uten å bli offer for overvåkning, STASI-style, av en sjalu kjæreste. Bli heller enige om hvor grensene går og respekter dette, et "storebror ser deg"-forhold er dømt til å dø ut spør du meg. Dette gjelder IKKE MINST ang. tjuvtitting på mobilen. Selv om man er inne i et forhold bør man ha rett til et privatliv, og dette bør begge parter respektere. Er man bekymret, ta det heller opp ansikt-til-ansikt!

For å utdype min forrige post: jeg tror ikke at dama nødvendigvis/garantert kommer til å være utro igjen, men dersom det er sant at hun hadde sex med vedkommende opptil flere ganger etter at dere hadde gjort det slutt, så var det neppe et spontant "feilgrep" fra hennes side som "aldri burde skjedd". Jeg ville ikke stolt på henne.

Lenke til kommentar
Blir ikke det sett på som sex? Ihvertfall i sex ''familien''.

8799858[/snapback]

Vel, vil du påstå at man mister jomfrudommen av noen av tingene?

8799929[/snapback]

Nei, men nå var ikke det heller spørsmålet. Når man har oralsex med noen, har man sex. Bare ikke vaginalt, som er sett på som den vanligste typen sex.

Lenke til kommentar
Blir ikke det sett på som sex? Ihvertfall i sex ''familien''.

8799858[/snapback]

Vel, vil du påstå at man mister jomfrudommen av noen av tingene?

8799929[/snapback]

Mener du sex er definert som en aktivitet man mister møydommen av?

ONTOPIC

Hvis du virkelig bryr deg om jenta, og du har grunn til å tro at det er gjensidig, vil jeg anbefale dere å snakke ut om hvor dere er på vei, hva dere ønsker å få ut av å forsøke å få det til å funke. Det viktigste er at du finner ut om ho vil være sammen med deg kun for trygghetens skyld, og ikke fordi hun er virkelig glad i deg.

Jeg ville også forsøkt å finne ut om hun syns det ville vært spennende om dere to gikk ut på byen sammen og hadde det øy, danset osv, spanderer en drink på henne, som antakeligvis er det ho savner, som gjør at ho blir med venninner på byen. Kanskje er det litt oppmerksomhet som dette ho lengter etter?

Lykke til

Jørgen

Endret av Ionesco
Lenke til kommentar
Nei, men nå var ikke det heller spørsmålet. Når man har oralsex med noen, har man sex. Bare ikke vaginalt, som er sett på som den vanligste typen sex.

8799966[/snapback]

Men du mister jomfrudommen av å ha sex, så om du ikke mister jomfrudommen av noen av tingene kan vet vel ikke være sex?

Lenke til kommentar

8799966[/snapback]

Men du mister jomfrudommen av å ha sex, så om du ikke mister jomfrudommen av noen av tingene kan vet vel ikke være sex?

8799988[/snapback]

Såklart man kan. Man kan ha hatt sex uten å miste jomfrudommen.

Oralsex er en type sex, og dette vil si at man har sex. Analsex er en annen type sex, men det er sex (Jenta mister ikke jomfrudommen her heller).

Sånn har ihvertfall jeg oppfattet det. :p

Lenke til kommentar
...Og et godt forhold tåler diverse innslag av skadeskyting, både foran og bak...

8800452[/snapback]

Den metaforen skjønte jeg ikke helt. Men jeg vet om mange som har lik erfaring som dette, at en episode met utroskap ikke nødvendigvis er dødsdom for forholdet.

Lenke til kommentar

8799966[/snapback]

8799988[/snapback]

Seksuell aktivitet og samleie trenger ikke være det samme, men seksuell aktivitet er forbundet med seksuell nytelse, i likhet med samleie.

Det med å "miste jomfrudommen" er forbundet med å ha samleie, mens seksuell aktivitet eller rettere sagt forkortelsen: sex, kan være flere ting som stimulerer de seksuelle lystene vi har.

Så jo, du kan, i teorien, ha sex uten å miste "jomrudommen", men dette kalles ofte "roting" e.l.

Lenke til kommentar

Nei, syntes du skal ta en god og lang prat med henne. Finn ut sammen hva som skal gjøres og om det er noe sjangs for forholdet. Dette er en veldig krevende prosess og kansje ikke værd det. Det er noe dere må finne ut ilag.

Komunikasjon er nøkkelen til dette problemet :)

Lenke til kommentar
[..] Men hadde typen min vært utro mot meg, så hadde "en gang utro, altid utro" hatt sin rette betydning. [..]

Litt OT, men mener du med dette å si at gutter har større sannsynlighet til å være mer gjentakende med utroskap enn jenter?

8798603[/snapback]

Var ikke det jeg mente.. Jeg er jente dermed må jeg skrive om typen hadde vært utro, men det gjelder så klart om en jente er utro og.. Var ikke noe kjønns bestemt mening.

Og dette med jomfrudom og sex osv... Alt som innebærer nakenhet/kropp og beføling av andre vil jeg sett på som sex. Sex er ikke bare samleie, det er alt det andre og.. Og jomfrudommen er vel mistet siden hun hadde type og så var utro. Så det blir i grunn litt teit å ta opp..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Og dette med jomfrudom og sex osv... Alt som innebærer nakenhet/kropp og beføling av andre vil jeg sett på som sex. Sex er ikke bare samleie, det er alt det andre og.. Og jomfrudommen er vel mistet siden hun hadde type og så var utro. Så det blir i grunn litt teit å ta opp..

8804822[/snapback]

Egentlig enig i det.

Skjønner ikke at noen fikser å være sammen med en som har vært utro. Spørs hvor aktuelt jeg syntes det hadde vært å sitte med hjertet i halsen hver eneste gang vedkommende var ute. Tillitt er ganske viktig i et forhold.

Men kjærlighet gjør som sagt blind. :roll:

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg sett på det som utroskap om min samboer feks klina med en fyr... (ikke sex altså)..

Men det er ikke saken.. saken er at han har blitt sammen med hu igjen, og han sliter med tanker og føleser..

De fleste her må jeg si meg enig med.. desverre !

Hvorfor har hun endret adferd? (hva tror du?)... hvorfor har hun behov for å overnatte hos venninnner, fly mer på byen o.s.v.

En av de viktigste grunnpilarene i et forhold er nettopp tillit !! har du ikke tillitt til henne, (noe som ser dårlig ut, utifra hva du skriver her).. så må du spørre deg selv om hva dette forholdet er bygget på.. din kjærlighet?

hva med gjennsidig respekt og forståelse? ser hun ikke dine behov.. tenker da på hva du har vært gjennom her.. Greier hun ikke sette seg inn i din situasjon? at du trenger nærhet og trygghet en stund fremover, slik at dere kan bygge opp tilliten igjen.. (og det er ikke gjort over natta,, )

Har vært i din situasjon for en del år tilbake.. og det gikk ikke bra !

Hun var utro, jeg tilga fordi hun la kortene på bordet rett etter det skjedde... hun angret det hele..

Men en hyttetur med rødekors, så gjorde hun det igjen.. men denne gangen sa hun ikke noe før jeg fandt noen bilder.. vell det var kortversjonen.. anyway, når alt kommer til alt må du finne ut av dette selv.. men vit at det er mange jenter / damer der ute.. som har samme syn på utroskap som du.. og ønsker netopp en som deg.. sier ikke dette blir lett, men det ordner seg alltid :)

Men det er en ting jeg ikke skjønner? hvorfor i hel... tok du henne tilbake?

Sommeren er her og et hav av muligheter ligger foran deg, men du skal vell bruke denne fine tiden til bekymringer du? Livet er for kort til det gitt..

Det var en gammel mann som sa til meg en gang: Du kan ikke bekymre deg over problemer du ikke kan gjøre noe med.. og det er sant ! Men nå er det slik at du kan gjøre noe med dette.. Ditt liv, dine valg..

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...