Gå til innhold

"Hakking" i spill

Locci

Anbefalte innlegg

Halloen. Sitter her og klør meg i hode. Har nettopp installert Oblivion og tenkte jeg skulle kose meg litt. Men når jeg spiller det så virker det som pcn får rykninger. Ligger på 40FPS+ med HDR aktivert, man kan gå ca 5 steg så kommer det et hakk og sånn går det.

Har prøvd med en haug a forskjellige instillinger men viker ikke som det går helt bort. Prøvde også å kjøre på en kjærne uten at det hjalp noe særlig.

Har opplevd det samme problemet i noen andre spill også.

Specs på pcn er: 8800GTS 320MB, E6600, 2x1024 Corsair PC-6400, Asus P5W DH Delux.

Håper det er noen som har et par kloke svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dette hjelper. ctrl+alt+delete - så trykker du på "prosessorer" og den fila spille kjører på i cs er dette hl.exe aner ikke hva det er i oblivion. når du har funnet fila høyereklikker du og trykker "angi prioritet" og deretter "lavere enn normalt" og OK i boksen som kommer opp.

Lenke til kommentar
Mulig dette hjelper. ctrl+alt+delete - så trykker du på "prosessorer" og den fila spille kjører på i cs er dette hl.exe aner ikke hva det er i oblivion. når du har funnet fila høyereklikker du og trykker "angi prioritet" og deretter "lavere enn normalt" og OK i boksen som kommer opp.

8808704[/snapback]

Hjelper ikke, Oblivion er såpass nytt at selv om det ikke har 100% støtte for multithreading så funker det fortsatt med å kjøre på to kjærner.

Men det virker som jeg muligens fant problemet. Selv om jeg ikke har snøring på hva det var. Drepte alt av unødige prosesser samt forrandret på instillingene på skjermkortet uten å teste mellom hver gang :p

Lenke til kommentar

Ofte kan det være et program som ligger og lager kvalm i bakgrunnen. Jeg husker en gang jeg hadde (en eldre versjon av) Everest oppe, og startet et spill. Virket som at hver gang Everest pollet sensorene i maskinen så kom det et saftig napp i frameraten. Dagens Everest gjør forøvrig ikke dette, men det kan være det er noe annet hos deg som gjorde det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...