Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

GIGA BIT Switch til LAN

Anbefalte innlegg

Hei!

Enkelt, skal ha en GIGA BIT Switch til LAN, må ha minst 16 porter..

Penger = 2000 kroner MAX.

Den må være stabil og tåle en god del tungtransport til tider.

Har ikke funnet noe særlig omtale av disse produktene på nettet, så da bruker jeg hardware.no forumet som er det beste i verden. :love:

På forhånd tusen hjertelig takk

EDIT, blir brukt standard CAT5 anlegg. ERGO, ikke fiber!

Endret av forferdelig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Enkelt, skal ha en GIGA BIT Switch til LAN, må ha minst 16 porter..

Penger = 2000 kroner MAX.

Den må være stabil og tåle en god del tungtransport til tider.

Har ikke funnet noe særlig omtale av disse produktene på nettet, så da bruker jeg hardware.no forumet som er det beste i verden. :love:

På forhånd tusen hjertelig takk

EDIT, blir brukt standard CAT5 anlegg. ERGO, ikke fiber!

8793678[/snapback]

Hva med en CNet CGS-1600 ? Har ikke superork i meg til å lete frem en helt kurant test jeg leste om den for litt siden, eventuellt om du helst vil ha flere porter så gå for 24P utgaven ( CGS-2400 ) og du er fortsatt under 2000,-

Google litt på navnene dems :)

Lenke til kommentar
vill bare minne om at det er vifter i de switsjene , så de er ikke lydløse !!

8798475[/snapback]

hehe meget sant, kan høre ut som om det er et hoover-craft, men tror ikke threadstarter har behov for "16 eller flere porter" til "gutterommet" ;-)

Lenke til kommentar
vill bare minne om at det er vifter i de switsjene , så de er ikke lydløse !!

8798475[/snapback]

hehe meget sant, kan høre ut som om det er et hoover-craft, men tror ikke threadstarter har behov for "16 eller flere porter" til "gutterommet" ;-)

8798578[/snapback]

Hei!

Den blir satt opp i server rommet på den nye leiligheten som jeg bygger nå, (mye gjør jeg selv :!: ) Den blir satt opp under patchepanlet i svakstrømsskapet. Rett ovenfor ELKO LINK HOME R/TV modulen som jeg skal teste ut.

Om jeg har bruk for en server... Jupp you bet.

Har meget ofte besøk og som regel sitter vi karane/damer å gamer,(+%) da trenger vi en slik en og portene blir så fort fulle pga ethernet baserte hardisker og folk som drasser med seg flere pcer/bærbare.

Selv gjør jeg beslag på 6 stk. (Printer, server, jobb bærbar, spillemaskinen, min bærbare og harddisk)

Jo Trådstarter har meget behov for 16 eller flere porter. :dribble:

Edit: En skriveleif

Endret av forferdelig
Lenke til kommentar
Skal du bygge deg leilighet, og ha en gigabit switch, og bare bruke CAT5 kabel? Jeg ville lagt opp CAT6 med en gang, så slipper du bytte hvis du ikke oppnår den hastigheten du ønsker. CAT5 er ikke godkjent for 1000mbit over store avstander.

8798816[/snapback]

Til lanet blir det brukt CAT 5. Men i veggene i huset er det Elko Kabel (CAT 7) og vanlig CAT 7 kabel.... alt av kontakter, kabler og utstyr er skjermet STP..

Dog vil Cat 5 klare dette uten problemer, den lengste avstanden i denne leiligheten ville ha blitt 15 meter og ved rett bruk av CAT 5 (Ikke strekk den med en kraft mer en 5KG, ingen bøyer mindre en 90 Grader og rett koblingsutstyr) vil denne klare 120 meter glatt.

I fremtiden ser jeg for meg at vi beveger oss forbi gigabit nettverk og går på terrabit. Så da kan det være lurte å legge litt kroner i kabel. Bob bob om en kanskje burde av valgt fiber.... Nei, da blir det bare mye stress fordi de fleste i dag ikke har fiberinntak på nettverkskortet sitt..

Men jeg er mest interessert i en GigaBit Switch. Er det virkelig bare et forslag til switch her? Den virker jo kjempebra, og nettbutikken er jo helt OK. Så vist ingen andre har noen forslag så får jeg jo bare kjøpe den da :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vill anbefale Denna

har den selv som backbone i nettverket vårt ( Vi kjører da cat 6 :p)

Har mange flere innstillinger , mulighet for fiber ( to kanaler )

16 gbit porter +++++ ... bare les spefikasjonene ..

den bråker litt/endel ... men jeg har den nede i rack skapet og det skal du og

så det går bra.

det følger og med 19" monterings skinne for racksap

jeg er iallefall meget fornøyd ...

den er og utmerket og bruke i sammenheng med VLAN viss man skal bruke det ..

-Djgunnah

Lenke til kommentar

Dette var jo enklet.. Bruke 1800 kroner + frakt på den 24 porters switch og i tillegg lage ny konto i en ny nettbutikk..

eller:

Bruke 2150 kroner + frakt på å kjøpe en 16porter som ikke har noen problemer med å utvide sin kapasitet og har mye flere muligheter... I tillegg så får jeg jo bruke komplett.no en gang til.. og det betyr jo en sjokolade + kanskje en appelsinkniv til som jeg fikk i påsken :love:

Tusen takk for tipset til denne switchen. Den er underveis :D

Lenke til kommentar

bare hyggelig :D

vill bare si at under spec`en til komplett er det 1 feil

det står at det er rs-232 plugg på den for og konfigurere den

det er da den gamle versjonen som ikke hadde Web konfigurering

bare sånn for og si det :p

-Djgunnah

Lenke til kommentar
I tillegg så får jeg jo bruke komplett.no en gang til.. og det betyr jo en sjokolade + kanskje en appelsinkniv til som jeg fikk i påsken :love:

8799216[/snapback]

what? :ohmy: :buhu: har aldri fått noen sjokolade, langt mindre noen appelsinknif av komplett *lei meg/skuffa* , og har handlet endel der :hmm:

liker komplett, betaler glatt ett par hundrelapper mer for å handle fra dem :love:

kanskje fordi jeg kjører bedriftskonto..... *hmm*

Lenke til kommentar
I tillegg så får jeg jo bruke komplett.no en gang til.. og det betyr jo en sjokolade + kanskje en appelsinkniv til som jeg fikk i påsken :love:

8799216[/snapback]

what? :ohmy: :buhu: har aldri fått noen sjokolade, langt mindre noen appelsinknif av komplett *lei meg/skuffa* , og har handlet endel der :hmm:

liker komplett, betaler glatt ett par hundrelapper mer for å handle fra dem :love:

kanskje fordi jeg kjører bedriftskonto..... *hmm*

8799356[/snapback]

Ring og KREV SJOKOLADE! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...