Gå til innhold

Husker du hva Satoru Iwata sa E3 2005?

mp_man

Anbefalte innlegg

Ja, jeg husker ihvertfall det, og noe av det var delvis løgn.

Men det jeg husker allerbest var når han sa "When you turn on the Revolution and see the graphics, you will say, wow!"

http://www.youtube.com/watch?v=NEyUsrTso-I (Rundt 2:13 i videoen)

Jeg eier en Wii og har aldri vært en grafikk hore som måtte ha den beste grafikken, men klarer fortsatt å skille mellom wow og ikke wow. Og til nå så har det ikke vært så mye "wow" sett bort ifra Zelda som er et kunstnerisk mesterverk i design av leveler og fiender.

Når kommer tiden når vi kan si wow !?! Brenner etter å se hva denne maskinene er i stand til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyving og forverning av sannheten er blitt en del av PR-jobben i rotteracet. Ikke noe mer uvanlig eller sjokkerende enn det som har falt ut av konkurrentenes munn. Er vel blitt omtrent samme ulla som politikere etterhvert - det er ikke de som er dumme fordi de lyver, det er du som er dum fordi du tror på det de sier. Dessuten var det sikkert en del som tenkte "Wow, dette var ikke så utrolig" første gangen de skrudde på konsollen også ;)

Iwata sa vel også for noen år tilbake at ingen brydde seg om onlinespilling, så jeg ville ikke tatt det han (eller andre sjefer og bedrevitere innad i større firmaer for den saks skyld) sier for god fisk.

Lenke til kommentar

Nei, Iwata har rett. Første gang du ser grafikken til GT Pro Series sier du nok WOW! :whistle:

Zelda TP er det eneste spillet som har fått meg til å felle en tåre grunnet grafikken (og jeg har gått igjennom det beste fra PC og 360). Opplevde dette når jeg skulle rafte ned elva for første gang, ble overveldet av det vakre vannet :love:

Lenke til kommentar

Har hatt et par latterkick i etterkant av dette jeg også. Men vi må huske at Nintendo hadde en litt annen strategi med Wii på den tiden, og var ikke ferdig med utviklingen av kontrollen og markedsmodellen. Grafikken på Wii har imponert meg i Zelda da. :)

Ah, spillselskaper, spillselskaper...

Lenke til kommentar
Nei, Iwata har rett. Første gang du ser grafikken til GT Pro Series sier du nok WOW!  :whistle:

Zelda TP er det eneste spillet som har fått meg til å felle en tåre grunnet grafikken (og jeg har gått igjennom det beste fra PC og 360). Opplevde dette når jeg skulle rafte ned elva for første gang, ble overveldet av det vakre vannet :love:

8793987[/snapback]

Ja, du vil nok si: WOW, går det virkelig ann å lage så bedriten og dårlig grafikk i 2006!"

Men Zelda ga meg helt klart en positiv overraskelse når det gjelder grafikken! Vannet + Twilight-realm er lekkert :dribble:

Lenke til kommentar
Nei, Iwata har rett. Første gang du ser grafikken til GT Pro Series sier du nok WOW!  :whistle:

8793987[/snapback]

Ja, du vil nok si: WOW, går det virkelig ann å lage så bedriten og dårlig grafikk i 2006!"

Men Zelda ga meg helt klart en positiv overraskelse når det gjelder grafikken! Vannet + Twilight-realm er lekkert :dribble:

8794861[/snapback]

Å neida det er ikke bare GT PRO series som går tilbake i tid når det gjelder grafikk, Jeg har nylig kjøpt meg Heatseeker som er det feteste flyarkadespillet jeg har spilt på lenge, flyene ser ganske greie ut men når du kjører nærme bakken, da blir det andre boller da. Hvis du husker Super Mario 64 de trærene det gikk ann og hoppe opp i, ja disse har de plassert på bakken i heatseeker, trær som vrir seg etter deg som egentlig bare er ett flatt bilde. Er ikke dette litt i overkant?

Edit: skrivefeil

Endret av mp_man
Lenke til kommentar

8793987[/snapback]

8794861[/snapback]

Å neida det er ikke bare GT PRO series som går tilbake i tid når det gjelder grafikk, Jeg har nylig kjøpt meg Heatseeker som er det feteste flysimluatoren jeg har spilt på lenge, flyene ser ganske greie ut men når du kjører nærme bakken, da blir det andre boller da. Hvis du husker Super Mario 64 de trærene det gikk ann og hoppe opp i, ja disse har de plassert på bakken i heatseeker, trær som vrir seg etter deg som egentlig bare er ett flatt bilde. Er ikke dette litt i overkant?

8795298[/snapback]

Heatseeker vel mer en arcade enn simulator-racer. Men morro er det sikkert :)

Lenke til kommentar

Når var det Nintendo begynte med "men atte grafikk er jo ikke så viktig da"?

Kanskje Iwata oversatte feil og ikke mente grafikken, men skjermbildet som kommer opp, altså Wii Channels?

Ikke vet jeg... Noen burde kontakte Nintendo om dette :D

Lenke til kommentar
Ja husker det som det var igår  :tease:

Jeg sa "WoW" når jeg starta Red Steel så tenkte jeg:

"Hææ hvorfor har jeg kjøpt en Nintendo 64"

Men uansett så ser Super Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl og Metroid Prime 3 digg ut :dribble:

8808225[/snapback]

E9 (enig:P) Ja Metroid 3 og Galaxy ser meget meget pent ut.

Lenke til kommentar

Poenget til Iwata, var vel att lille Wii, KAN lage bra grafikk. Sikkert LITT tanke på størrelsen på konsollen.

Som dere sier så sa dere WOW av Zelda...

Og det var jo det han sa, når dere skrur på Wii, og spiller Zelda (lanseringen) så sier dere wow..

Forøvrig så har jeg ikke sagt wow av hverken Wii, X360 eller PS3.

Men Zelda er vakkert, ja.

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar
Poenget til Iwata, var vel att lille Wii, KAN lage bra grafikk. Sikkert LITT tanke på størrelsen på konsollen.

Som dere sier så sa dere WOW av Zelda...

Og det var jo det han sa, når dere skrur på Wii, og spiller Zelda (lanseringen) så sier dere wow..

Forøvrig så har jeg ikke sagt wow av hverken Wii, X360 eller PS3.

Men Zelda er vakkert, ja.

8811522[/snapback]

Merkeligt det da, Gears Of War, Oblivion og Motorstorm er noen flotte spill grafisk.

Gears Of War er den fineste grafikken som er ute pr.idag synes jeg da :thumbup:

Artistisk sett så er det Zelda og Okami :)

Lenke til kommentar

De titlene som har gitt meg størt WOW-faktor det siste året er ;

GeOW: Fordi det er så ustyrlig godt gjennomført pent og kompakt.

Shadow of the Colossus; Gigantiske beist som vandrer med sjel rundt om, perfekte modeller og utrolig stemningsfyllt univers.

Ico; Fantastisk brettdesign og samtidig orginalt bydg opp,utrolig stemning her også.

God of War; Fantastiske PS2 gjør det om og om igjen, heilt kongeberettdesign og fremstår som MASSIVT noen steder. Litt sug i magen følelse som i SotC.

RE4: Oppbygningen fremstår som den skal, uhyggelig og klamt og gjør spillet ein god gang med sitt veldig rett frem gameplay(i forhold til tidligere). Utrolig grafikk.

Twilight Princess; Flott univers med egen uslåelige sjarme bidrar til den gode Zelda-feelingen foruten om veldig skuffende musikk i forhold til OOT.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...