Gå til innhold

Den store XBOX 360 vs Playstation 3 - tråden.

md_86

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt til å gå til innkjøp av én av de overnevnte spillkonsollene, men lurer på hvilken jeg bør gå for?

Som jeg har forstått så er jo Playstation 3 en mye mer sammensatt og avansert maskin enn Xbox 360, men er dette nødvendigvis bedre? Altså, den har jo Blue-ray og HDMI, noe XBOX 360 ikke har. Dette er jo nødvendige funksjoner, som vil komme godt med i fremtiden. Playstation 3 koster jo ca. 6000,-, mens XBOX 360 premium koster ca 3000,- + at man må kjøpe en separat HD-DVD-spiller til 1600,- = 4600,- Selv da, kommer jo ikke XBOX'en opp på Playstation sitt nivå, når det gjelder funksjoner.

Men på den annen side, så har jo XBOX 360 vært ute på markedet en stund nå, noe som har resultert i mange flere spill enn hva Playstation 3 har. Jeg ønsker også veldig gjerne å skaffe meg Test Drive Unlimited, som de ikke har tilgjengelig på Playstation 3....enda? :hmm:

Noen brukere her inne, som kan gi en saklig begrunnelse for hvorfor jeg burde gå for nettopp XBOX 360 eller Playstation 3?

Tenkte forresten også at denne tråden kunne bli den mye etterlengtede XBOX 360 vs Playstation 3 - tråden.

Setter stor pris på dette, folkens! :)

Takk...

Endret av md_86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Finn ut av hva du vil med konsollen -> om BluRay og HDMI er nødvendig, svarer du jo egentlig på ditt eget spørsmål her.

2. Finn ut av hvilke spill du ønsker -> sjekk hvilke spill som er ute nå og hvilke som kommer.

Ellers er det vel temmelig sannsynlig at denne tråden er stengt før solen står opp igjen.

Lenke til kommentar

360 har HDMI, nemlig elite, og den er vel rett rundt hjørnet.

Hva som bør si hva du skal ha, er hvilke spill du er intressert i, og hvilken håndkontroller du liker best.

Ingen på et forum kan fortelle deg hvilken du skal kjøpe. Prøv begge, se hvilken som har spill du liker, og kjøp.

Lenke til kommentar

Vanligvis ville jeg foreslått PS3, siden 360 egentlig ikke holder høy nok byggestandard til at du kan forvente at den skal overleve i 2 år.

Men hvis det er Test Drive Unlimited du vil ha, så kom det ut spillet ut før PS3 var på markedet og er bare tilgjengelig på 360/PC/PSP og PS2, og dersom du ønsker å spille det på konsoll istedenfor PC er nok 360 versjonen klart best.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...