jonasto Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har nettopp kjøpt nytt skjermkort ( Hercules FDX8500LE) som støtter både 2x og 4x agp. Jeg er ikke helt sikker på om hovedkortet mitt støtter 4x. Det er blitt mellom 3 og 4 år gammelt nå. Er ivertfall et Abit V46X4YK. Sjekket litt rundt i BIOS under advanced chipset settings, der stod det Enable 4X. Tyder dette på at hovedkortet mitt støtter 4X hastighet på AGP busen? Takk Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Ja mest sannsynlig men det kan du sjekke på hjemmesiden til Abit Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Det er eg ikke sikker på om det gjør, søkte på det du skrev men fant ikke noen som har det navnet på abit? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Gjorde jeg også, så kortet har nok en annen typebetegnelse vil jeg tro! Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 kan hovedkortet hetet Abit VT6X4? lurer på om det er det som er rett Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Her fant jeg noe! Er den 4 in 1 driveren det er snakk om, den som ligger på windows update? Q- Which drivers should I install for the VT6X4? A - Install the Via 4-in-1, AGP driver(if you have an AGP video card)and the USB filter driver after your normal Windows installaton. Use the following sequence; 1 - install Windows and the default drivers for your devices. 2 - install Via 4-in-1 drivers(choose the Turbo option when prompted during the AGP driver install if you want to enable AGP4X support). 3 - if a newer version of the AGP driver is available than is in the 4-in-1's, install it (choose the Turbo option when prompted, if you want to enable AGP4X). 4 - install USB filter driver 5 -install Video card drivers (and any other drivers : sound , ...). If you are using the Nvidia reference drivers, you will need to install a registry mod to enable AGP4X. See "How Do I Get AGP 4X to Work" below. 6 - install DirectX (7.0a or 8 as you want) 7 - install whatever else you want Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Her er en link til kortet du har!! http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...ODEL_NAME=VT6X4 Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg fant masse greier her på denne siden: http://home.mindspring.com/~gainesh/vt6x4faqgh.htm Må jeg innstalere èn 4 in 1 driver for at jeg kan kunne bruke 4X agp mode? Stod noe om det nedover der. Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Kommer jeg i det hele tatt til å merke noen forskjell fra 2X til 4X? Jeg spiller aldrig. Har kun kjøpt skjermkortet for å bruke Tv ut. Blir klart litt vanlig sørfing... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 bruker sjøl vt6x4 jeg kan kun bruke via 4 in 1 4.37 eller eldre bruker jeg nyere klikker pc`en og jeg har radeon8500 i bios står det 4x agp men i 3dmark og sisoft sandra står det 2x. Revision: 2.0 Rate: 1x, 2x, 4x (2x enabled) Aperture Size: 128 MB Sideband Addressing: supported (enabled) Fast Write: not supported skjøner ikke hvorfor Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 altså,jeg tror jeg holder meg til 2x jeg! så sparer jeg meg for mye trøbbel! I og med at jeg ikke spiller, har jeg heller ikke bruk for 4X. Tror jeg da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå