tortortel Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Heisann Har nylig fått ny PC og internett i hus. En kompis var her å koblet opp med sin PC og kom seg på nett med den...... problemet er at jeg ikke gjør det Jeg får den "no connectivity"-feilen. Er der noen andre "basic" ting jeg må huske på enn det der med å få tildelt IP automatisk? EDIT: er kobla rett på router med kabel Endret 5. juni 2007 av tortortel Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) No connectivity? har internetten din blitt aktivert ennå? er kablene koblet riktig i switchboxen? Endret 5. juni 2007 av vargaz Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du kan jo prøve deg på google. http://www.google.no/search?q=no+connectiv...lient=firefox-a http://www.pchell.com/support/limitedconnectivity.shtml http://support.microsoft.com/kb/892896 (Bruker ikke windows, så jeg har egentlig heller liten peiling på hva som må til for å ordne opp i dette). Lenke til kommentar
tortortel Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) oppsettet er helt likt som når kompisen var tilkoblet tidligere. Når jeg plugger kabelen i PC'en så kommer det symbolet opp nede i høyrehjørne: "aquiering network address" ...... så etter en liten stund kommer feimeldingen :S edit: sikkert noe VELDIG basic som mangler.... Endret 5. juni 2007 av tortortel Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) oppsettet er helt likt som når kompisen var tilkoblet tidligere. Når jeg plugger kabelen i PC'en så kommer det symbolet opp nede i høyrehjørne: "aquiering network address" ...... så etter en liten stund kommer feimeldingen :S edit: sikkert noe VELDIG basic som mangler.... 8793561[/snapback] Prøv noe så enkelt som å trekke ut strømmen av modemet eller *DSL adapteret/routeren ("boxen" fra leverandøren din) i 15-20sekunder, tipper det løser saken. Edit: Årsaken til at dette er (hehe, påståelig jeg? Jepp.) et "problem" er fordi at en IP leies ut og dermed "bindes" til deen MAC-adressen den ble delt ut til (kall det "serienummeret" til nettverkskortet ditt). Når du kobler til din PC med et annet nettverkskort forsøker du i praksis da å leie en NY ip, og med mindre du har betalt for å leie flere IP-er så vil den si "nope" og ikke gi deg noen IP. Selvfølgelig er ikke modemet "LÅST" til denne ene mac-adressen i evig tid, men mange leverandører opererer med en leietid (lease time) på type 1-7 dager om ikke mer.. mao, morsomt problem å feilsøke på om du ikke kjenner problemstillingen.. ser for meg en mail "[..] Men først etter X dager, når jeg for N'te gang skrudde på pc-en for å se om det virket - ja DA kom jeg på nett!" og ja, vet at dette bare er tilfellet for de leverandørene som gir public-IP rett ut av "boxen" fremfor en LAN-ip (router) My guess er at du har et standard docsis modem fra motorola e.l. som er i fra enten Get eller Canal Digital Endret 5. juni 2007 av Christian Stenbakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå