4588pkdkrikue5c Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Heisann, Har et MSI Diamond P4 hovedkort med et litt merkelig problem. Jeg kommer nemlig ikke inn i biosen lengre, det er plutselig blitt passord på den. Hvordan det har skjedd, aner jeg ikke. Har ikke oppdatert noenting. Ja, jeg har innstalert Vista hvis dere lurer. Og det er mulig å cracke det ved hjelp av å stille klokke o.l i biosen, men det har jeg heller ikke gjort. Kjørte det 30 dager og ble så drittlei at jeg nå forguder XP. Iallefall, utrolig merkelig, og irriterende. Har nemlig den harddisken jeg bruker til vanlig som slave, og den jeg ikke bruker som primary. Derfor må jeg hver gang under oppstart banke løs på F11 for å få opp boot menyen, og velge ATA disken istedet for S-ATAn. Utrolig frustrerende, og merkelig Hvordan resetter jeg biosen min, og kan det få konsekvenser? Endret 5. juni 2007 av steffenz Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 du åpner kabinettet og restarter cmos. det gjør du med å dra ut biosbrikken som er en jumper ved siden a batteriet Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Joda, men er det konsekvenser? Kan jeg screwe opp noe? Lenke til kommentar
zyx Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Joda, men er det konsekvenser? Kan jeg screwe opp noe? 8793368[/snapback] Det eneste som skjer er at du resetter BIOS, så hvis du har stillt inn noe selv, forsvinner dette. Du hopper sannsynligvis rett inn i BIOS da du må sette klokkeslett/dato, og boot device priority. Har du overklokket, må du stille FSB, Multiplier, Divider, Volt, Timings etc. etc. på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå