Popsi Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Trenger litt hjelp her, har kjøpt ny (brukt) bil volvo v40 og det er montert følgene høytalere: -Pioneer TS-E1376 5,25" Link (front dører) -Pioneer TS-E1076 4" Link (dash bord) -Originale volvo 5,25" i stolper bak. Er litt usikker på hvordan jeg bør koble dette. Har en 4x85 W forsterker som jeg ønsker å benytte og vurderer også en sub. Det jeg hadde tenkt var å koble begge pioneerene på en kanal, droppe original høytalere i stolpene bak (evt. koble de på cd-spiller??) og bruke den andre kanelen brokoblet til subwoofer. Hva tror dere om dette? Jeg er selv litt skeptisk til å ha fire høytalere på en kanal, så kanskje jeg bør drive 4" fra cd-spiller... som dere skjønner er jeg litt usikker... Hadde det vært en komponent oppsett i front hadde det vært greit. Takk for svar Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvorfor kjøpte du deg ikke komponentsett da? Hadde vært enklere å koble opp. Lenke til kommentar
Popsi Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Høytalerene står i bilen, men jeg kjøpte ikke disse... de er i dag koblet rett til cd-spiller men burde kunne yte noe bedre med en forsterker. Det er gode høytalere så hadde håpet å slippe og bytte de. Jeg kan selvsagt vurdere et komponent system, mulig det blir det greieste. Så legger jeg de andre på finn Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Da kobler du opp den forsterkeren du har, til høyttalerene i bilen din... 2 kanaler til det du har fremme (5,25" og 4"), og 2 kanaler til det bak (2,25")... Så kan du jo vurdere en monoforsterker og sub i tillegg Lenke til kommentar
Popsi Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Så det vil fungere greit med 4 høytalere på 2 kanaler? i så fall dropper jeg nok de bak og heller bruker 2 kanler til sub. takk så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå