hallgeirl Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Hei. Jeg har noen problemer med å få installert de nyeste nVidia skjermkortdriverne i Vista. De installerer greit, men jeg får uansett hva jeg prøver på ikke høyere oppløsning enn 1024x768 (skjermen min støtter 1280x1024, har kjørt på det helt siden jeg fikk skjermen i XP). Skjermdriverne som fulgte med Vista fungerte fint på den oppløsningen jeg ville ha, så jeg undersøkte litt og fant ut at når jeg kjørte de opprinnelige Microsoft-driverne til skjermkortet mitt (Geforce 7800GT), så brukte den monitordriveren "Generic PnP Monitor". Når jeg derimot installerte nVidia sine drivere lastet ned fra nVidia sine nettsider, viste Display Settings "Generic Non-PnP Monitor" istedetfor. Jeg mistenker at dette er problemet. Så hvordan får jeg skiftet monitordriver i Vista til PnP-monitordriveren? Er det i det hele tatt mulig? Jeg prøvde å fjerne den for å se om PnP-driveren ble lagt inn automatisk, men nei. Windowsinstallasjonen er også helt fersk, med unntak av at jeg kjørte Windows Update for å se om det hjalp på problemet (noe det ikke gjorde). Takker for all hjelp på dette problemet. Edit: Fikk skifta monitordriver... fremdeles får jeg ikke kjørt høyere enn 1024x768 på nVidia sine drivere. Irriterende. Endret 5. juni 2007 av ZiggWarth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå