Gå til innhold

Feedack, PC'n er bestilt =)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har bygget sammen en pc på konfigen som heter Netshop Free Intel 775. Her er oppsettet, ser dette greitt ut? Skal bestille nå egentlig, men vil høre litt meninger :)

Oppsettet:

1 stk. PC eske/emballasje (På lager 100+)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 20+)

1 stk. Lian Li Miditower, Aluminium, Sort PC7BSCANDV3 u/powersupply (På lager 3)

1 stk. OCZ ModStream strømforsyning 520W 20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA (Ubekreftet 15.06.2007)

1 stk. Asus P5W DH Deluxe hovedkort S775 I975X ATX 2XGLAN, FW, FSB1066 SATA-Raid (På lager 3)

1 stk. Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte (På lager 18)

1 stk. OCZ DDR2 2048MB Value Pro Series PC-5400 2x1024MB 667MHz. (5-5-5-10) (På lager 3)

1 stk. Seagate 250GB S-ATA II NCQ 7200RPM 3GB/S Barracuda 7200.10 8MB cache (På lager 1)

1 stk. Sapphire Radeon X1050 HyperMemory 128MB PCI-Express, supports 512MB, TV/DVI-I (På lager 8)

1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7173 sort Duallayer,LabelFlash,Multirecorder bulk (På lager 20+)

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 32-bit DVD-versjon (På lager 6)

EDIT: ikke tenk på skjermkortet..det er der kun for at det må vere der, fikk ikke velge det vekk, så det er det dårligste i konfigen :tease:

zaltmann ;)

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
520W er absolutt ikkje overkill. Trengst ved evt. overklokking ov oppgradering senere :)

8794487[/snapback]

Takker for svar. Eg trur ikkje PSU er overkill til dette oppsettet med tanke på overklokking og seinere oppgradering :)

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Hva skal du bruke maskinen til?

8794510[/snapback]

PC' skal overklokkest etter hvert, men den skal hovedsaklig brukes til film sjåing, musikk avspilling, litt cs 1.6, kanskje litt wow..ellers skulearbeid osv. osv.

EDIT: litt video/bilde redigering med enkle program :)

Reli: joda, det kan eg sikkert..men eg tenker på at hvis dei skal innstallere windows osv. så kan det bli vanskelig uten skjermkort? :)

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Da vil jeg si maskinen er veldig fin :)

Kanskje litt mer harddisk plass etter hvert.

Lykke til med kjøpet.

Bestill før 11.00 i dag, så får du pakken fredag :)

8794659[/snapback]

bleir bestilti går kveld :) har ein hdd på 200gb liggende her heime :cool:

Tusen takk, gleder meg veldig :)

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

Hvordan får du det til at det er best å bygge selv? jeg betaler gledelig 500kr for å få en butikk for å gjøre det for meg.. 1, man sparer 1times arbeid + den tiden det tar å installere vista. 2, man får GARANTI på maskinen, blir det noe galt, kan man bare sende inn hele skjiten å få den reparert.

Lenke til kommentar
Hvordan får du det til at det er best å bygge selv? jeg betaler gledelig 500kr for å få en butikk for å gjøre det for meg.. 1, man sparer 1times arbeid + den tiden det tar å installere vista. 2, man får GARANTI på maskinen, blir det noe galt, kan man bare sende inn hele skjiten å få den reparert.

8794860[/snapback]

Det er gleden med å bygge vettu, også får du det akkurat om du vil.

Det er best hvis du modder selv da, eller hvis du bare skal ha en maskin som du skal bruke og ikke bryr deg så mye om utsende er det VELDIG greit at de på netshop gjør det for deg.

Vista er ikke akkurat den raskest som er å oppdrive, også er det så ustabilt enda :(

Lenke til kommentar

Bryr deg om utseende? får det akkurat som du vil? det er bare å spesifisere for netshop det, så fikser de det helt sikkert for deg... men hva er vitsen i å montere neonlys osv. i pc'en da? det er jo ikke kult? fjortiss faktor?

Lenke til kommentar
Bryr deg om utseende? får det akkurat som du vil? det er bare å spesifisere for netshop det, så fikser de det helt sikkert for deg... men hva er vitsen i å montere neonlys osv. i pc'en da? det er jo ikke kult? fjortiss faktor?

8794992[/snapback]

Hehe, aner ikke hvor gammel han som skal ha maskinen er jeg, men her er i allefall kabinettet mitt.

Så skjønner du hva jeg mener ;)

Kabinettet mitt

Hw var hos meg og tok bilde av kabinettet mitt, det ene UV rører datt ned rett før de kom. Dårlig lim som satt på dem, fiksa det med noe super lim :)

Lenke til kommentar

8794992[/snapback]

Hehe, aner ikke hvor gammel han som skal ha maskinen er jeg, men her er i allefall kabinettet mitt.

Så skjønner du hva jeg mener ;)

Kabinettet mitt

Hw var hos meg og tok bilde av kabinettet mitt, det ene UV rører datt ned rett før de kom. Dårlig lim som satt på dem, fiksa det med noe super lim :)

8795015[/snapback]

eg er 15, blir 16 år. Eg like stilrent derfor Lian Li. Netshop gjer det slik at du kan sette saman akuratt det du vil, så legge til produktnr det og det for bygging og ein for innpakning. Koster rundt 400kr. Stilig kabinett du har der btw, selv om eg ikkje liker voldsomt med lys og styr, men når du først skal bruke det, så for all del, ein veldig god løysning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...