kense Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Lurer på hva konsekvensen er viss man fyller olje over maxmerket på peilepinnen? Har lest det ikke er bra, men hva er problemet, hva skjer? Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Lurer på hva konsekvensen er viss man fyller olje over maxmerket på peilepinnen?Har lest det ikke er bra, men hva er problemet, hva skjer? 8792736[/snapback] Oljetrykket vil vell bli for høyt og det blir en ekstra belastning på pakningene i motoren , pakninger og sim ringer kan kanskje ryke og oljen begynne å lekke ut... Jeg tror ikke det blir noe stort problem hvis det var bare litt over max merket men om det er snakk om mye så Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Lurer på hva konsekvensen er viss man fyller olje over maxmerket på peilepinnen?Har lest det ikke er bra, men hva er problemet, hva skjer? 8792736[/snapback] Problemet er vel at veiva eller rådene begynner å vispe i olja i bunnpanna. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 veit om en som fyllte for mye olje på bilen sin at den fikk store oljelekasjer overalt(omtrent rant olje ut).. Blir vel allt for høyt oljetrykk slik at pakningene og div ryker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Trykket øker vel ikke? Det er det jo oljepumpa som lager, og den bryr seg vel ikke noe om oljenivået (så lenge det er over minimum). Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Trykket øker vel ikke? Det er det jo oljepumpa som lager, og den bryr seg vel ikke noe om oljenivået (så lenge det er over minimum). 8795726[/snapback] ble i hvert fall store oljelekasjer etter han fyllte på for mye olje, mere veit jeg ikke. edit, oljepumpa bryr seg ikke om det er lite eller mye olje ja, jo høyere turtall jo mere olje trykk.. Og mere olje jo høyere trykk. Endret 6. juni 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 veit om en som fyllte for mye olje på bilen sin at den fikk store oljelekasjer overalt(omtrent rant olje ut).. Blir vel allt for høyt oljetrykk slik at pakningene og div ryker. 8795448[/snapback] En kammerat av meg har gjort det samme, og samme skjedde der. Gikk flere pakninger. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Lurer på hva konsekvensen er viss man fyller olje over maxmerket på peilepinnen?Har lest det ikke er bra, men hva er problemet, hva skjer? 8792736[/snapback] Er vanligvis ganske bra slingringsmonn på peilepinnen slik at opptil 1 cm over maksmerket kan gå bra (kommer an på hvor mye olje motoren skal ha i utgangspunktet).. Alt for mye olje kan føre til ødelagte simringer og pakninger pga. for høyt oljetrykk. Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 For mye olje kan også skade katalysatoren.... Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Skal ganske mye til for og fylle på for mye olje, men hvis en skulle være skikkelig uheldig så er det slik at når stemplene er på vei ned fra en takt så vil de plaske ned i olja og møte voldsomt med motsand. Og du kan jo tenke deg hvordan det da går med de andre stemplene. Dette er noe jeg har blitt fortalt etter at jeg lurte på dette selv så om det er galt hadde det vært kult og vite hva som egentlig skjer Endret 6. juni 2007 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå