anderslien Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hva syntes dere om dette? Hva syntes dere om B/W for bakgrunnen? Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 bra gjort.. men lurer på om dette hadde vært bedre om bakgrunnen også fikk beholde farbene. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Pent fanget! Refleksjonene i vinduene kunne til en viss grad ha vært unngått ved å bruke polarisasjonsfilter.. Ellers hadde det i mine øyne ikke gjort noe om du hadde brukt litt lenger lukkertid, slik at bakgrunnen ble enda litt mer uklar. Og så hadde det vært trivelig å se en fargeversjon av bildet.. Men som sagt: Pent fanget! Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Her er den fargede versjonen for de som ville se Angående lengere lukkertid så ble det heller vanskelig. Vet at det hadde blitt bedre da, men pga. ujevn vei blir det for ute av fokus. Prøvde meg helt ned i 1/15" men det ble så uskarpt.. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Er du så forbaska god til å panorere, eller ordnet du "farta" i PS? Hvis førstnevnte, kan jeg få se exif? Supert fanget Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Exif'en ligger da i bildet... Det er brukt et Nikon D40 med følgende innstillinger: # Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 10/600 second = 0.01667 second # Lens F-Number/F-Stop = 130/10 = F13.00 # Exposure Program = shutter priority (4) # ISO Speed Ratings = 200 Og slik finner du exif'en selv: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=762650&hl= Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) *** Sorry, dobbelt post. Men hvorfor kom ikke hele innlegget med i siste? *** Endret 6. juni 2007 av JohnMerrick Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Hemmeligheten bak dette bildet er rett og slett at jeg satt i en bil som beveget seg i samme farten som bilen jeg tok bilde av Da blir det ikke så veldig vanskelig i grunn. Eneste problemet er å holde kameraet rolig.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Tok du kanskje bildet fra en annen bil kjørende ved siden av? Det forenkler vel panoreringen endel.. Edit: Ja, der kom forklaringa mens jeg skrev dette, gitt Endret 6. juni 2007 av anderfo Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Ser man der ja.. Jeg synes fargeversjonen var bedre enn den med desaturert bakgrunn, men det er kanskje bare meg.. Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 bra bilde... men med tanke på at du satt i en bil ved siden av i samme fart ville jeg økt lukker litt for å få en jevn flyt på felgene og en mere blurry bakgrunn... fullverdig bilde, men jeg ville hatt mere fartsfølelse... det å ta bilder i fart når du sitter i bil er peanuts... panorere mens du står ved veien og en bil suser forbi er mere krevende... Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Bra fanget, bra utsnitt. Som sagt før hadde det vært rått med lenger lukkertid, så blir skogen en tykk sky av ett eller annet, felgene blir uten hull, og veien blir flytende Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg må si jeg likte den fargede versjonen best, likte bilder veldig godt, men sier, som alle andre her, at det kunne godt vært litt mer fart Lenke til kommentar
peetah Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg må virkelig si at jeg ikke forstår hvorfor du har gjort dette med 2 biler! det er da bare å fryse bilen med lang lukkertid å legge på fart senere i et hvilket som helst reidgeringsprog.! Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg må virkelig si at jeg ikke forstår hvorfor du har gjort dette med 2 biler! det er da bare å fryse bilen med lang lukkertid å legge på fart senere i et hvilket som helst reidgeringsprog.!8814872[/snapback] Hehe, jeg ser fram til å se resultatet når du fryser en bil med lang lukkertid.. Jeg skal samtidig prøve å lage en saft-is, kun ved å bruke stor blenderåpning og Photoshop. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Råbra bilde! Endret 8. juni 2007 av PingvinKnut Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg må virkelig si at jeg ikke forstår hvorfor du har gjort dette med 2 biler! det er da bare å fryse bilen med lang lukkertid å legge på fart senere i et hvilket som helst reidgeringsprog.! 8814872[/snapback] skulle likt å se det resultatet... vil aldri bli som ett ekte bilde.. for å panoerer i fart må du enten følge bilen med kamera, eller ligge i samme fart som objektet du skal ha bilde av. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) feil tråd gitt Endret 9. juni 2007 av JohnMerrick Lenke til kommentar
ELR Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Pent bilde! Likte det med B/W bakgrunn godt jeg! Og sist, men ikke minst, skitsnadder bil! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Fett bilde! Det hadde vært fett med senere lukkertid på en måte, men jeg synes også det ble meget bra fanget på denne måten også. Pent arbeid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå