Talker Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg skulle hatt hjelp med å få en veldig billig pc til å bli en grei "spill pc". Den har følgende specs nå: AMD Sempron 3100+ 1,8GHz Onboard skjermkort (SiS Mirage Graphics) PCI Express til utviding 1 GB RAM Vil dette utgjøre en stor flaskehals ved oppgradering av skjermkort? Om vi tar utganspunkt i min pc som jeg bygde for noen år siden: Intel P4 2,4GHz 800Mhz bus ATI Radeon 9700pro AIW 1GB middelklasse ram Asus P4P800 Hva skal til for at den førstnevndte pc'n skal kunne yte sånn ca. det samme i spill? Jeg har rett og slett ikke peiling på hva som ville tilsvare et 9700pro i dagens kort, så her trenger jeg nok hjelp. Noen som har tips og innvendinger? Takker på forhånd for et supert forum! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Nytt skjermkort! Prosessoren er rimelig sliten, og trenger oppgradering. Større strømforsyning til ditt skjermkort. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Nytt skjermkort! Prosessoren er rimelig sliten, og trenger oppgradering. Større strømforsyning til ditt skjermkort. 8795797[/snapback] Så du trur ikke strøm forsyningen vil klare et bedre skjermkort? Og prosessoren er veeldig dårlig eller? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hverken Sempron eller 1.8Ghz er nok til å drive tyngre spill i dag. Du har ikke skrevet noe om strømforsyning, og da antar jeg at det er en sånn billig-greie som bare har fulgt med på kjøpet. OG da kan det være greit å bytte. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Hverken Sempron eller 1.8Ghz er nok til å drive tyngre spill i dag. Du har ikke skrevet noe om strømforsyning, og da antar jeg at det er en sånn billig-greie som bare har fulgt med på kjøpet. OG da kan det være greit å bytte. 8796362[/snapback] Skal sjekke hva som står på strømforsyningen nå snart. Men ser også at folk sammenligner denne cpu'en med en Pentium 4 2,6C eller D Og denne yter så vidt jeg vet mere enn 2,4C'en min. Og da er det nok. Er ikke snakk om å lage en harbarka spillemaskin, bare gjør så det går ann å spille litt.. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 ingen som har en formening om hva et 9700pro kort i agp vil tilsvare i et PCIe kort i dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå