Gå til innhold

skal sette inn en hd til

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må kjøre f-disk (dos), eller "disk management" (win2k )for å formatere og ev. partisjonere den nye disken før den duker opp i windows. Si meg hvilket OS du bruker, så kan jeg kanskje hjelpe deg.

Mvh,

Peter Sveistrup

Lenke til kommentar
Men jeg har windows på den gamle. Jeg kommer ikke inn i det bildet uten windows. Må jeg instalere windows på den nye også?

Tryggeste metode :D

Lag en oppstartsdiskett til win98.Ta ut den gamle hardisken,sett inn den nye.Start Pc-en med disketten i diskettsasjonen og kjør fdisk og formater hardisken.Deretter slår du av Pc-en og setter inn den gamle hardisken som master og den nye som slave.

Lenke til kommentar
Men jeg har windows på den gamle. Jeg kommer ikke inn i det bildet uten windows. Må jeg instalere windows på den nye også?

Lag en oppstartsdiskett til win98.Ta ut den gamle hardisken,sett inn den nye.Start Pc-en med disketten i diskettsasjonen og kjør fdisk og formater hardisken.Deretter slår du av Pc-en og setter inn den gamle hardisken som master og den nye som slave.

Neida han trenger da ikke ta den ut, bare kobble i fra strøm og ide kabel. Det er en meget bra metode om du er usikker i fdisk. Skal du ha den nye som master eller slave?

Lenke til kommentar

Neida han trenger da ikke ta den ut, bare kobble i fra strøm og ide kabel. Det er en meget bra metode om du er usikker i fdisk. Skal du ha den nye som master eller slave?

Bare IDE egentlig, samme om strømmen står i vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...