winner_100 Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 har kjøpt en hd og skal sette den inn. Jeg har en fra før og skal ha begge. Men når jeg har sattt den inni så finner jegden ikke. Har husket å sette på slave og master. hva kan det være jeg gjør feil. :-? Lenke til kommentar
viggo Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 har du sjekket om den detekteres i bios? Lenke til kommentar
petersv Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Du må kjøre f-disk (dos), eller "disk management" (win2k )for å formatere og ev. partisjonere den nye disken før den duker opp i windows. Si meg hvilket OS du bruker, så kan jeg kanskje hjelpe deg. Mvh, Peter Sveistrup Lenke til kommentar
winner_100 Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 jeg bruker 98 se. Jeg har skrevet fdisk og fått opp bildet men jeg får ikke oprettet en ny parisjon. Lenke til kommentar
petersv Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Du må førts velge aktiv harddisk, jeg husker ikke helt, men tror det er alternativ 4 eller 5. Deretter kan du opprette en primær stasjon. Mvh, Peter Sveistrup Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 tips: ta ut den gamle disken før du kjører fdisk, MANGE har greid å slette/ødelegge partisjonen på den gamle disken ved feiltagelser.. Lenke til kommentar
winner_100 Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Men jeg har windows på den gamle. Jeg kommer ikke inn i det bildet uten windows. Må jeg instalere windows på den nye også? Lenke til kommentar
southhome Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Men jeg har windows på den gamle. Jeg kommer ikke inn i det bildet uten windows. Må jeg instalere windows på den nye også? Tryggeste metode Lag en oppstartsdiskett til win98.Ta ut den gamle hardisken,sett inn den nye.Start Pc-en med disketten i diskettsasjonen og kjør fdisk og formater hardisken.Deretter slår du av Pc-en og setter inn den gamle hardisken som master og den nye som slave. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Men jeg har windows på den gamle. Jeg kommer ikke inn i det bildet uten windows. Må jeg instalere windows på den nye også? Tryggeste metode Lag en oppstartsdiskett til win98.Ta ut den gamle hardisken,sett inn den nye.Start Pc-en med disketten i diskettsasjonen og kjør fdisk og formater hardisken.Deretter slår du av Pc-en og setter inn den gamle hardisken som master og den nye som slave. Neida han trenger da ikke ta den ut, bare kobble i fra strøm og ide kabel. Det er en meget bra metode om du er usikker i fdisk. Skal du ha den nye som master eller slave? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 jeg bruker 98 se. Jeg har skrevet fdisk og fått opp bildet men jeg får ikke oprettet en ny parisjon. http://www.fdisk.com/home/ Denne siden burde hjelpe deg? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Men jeg har windows på den gamle. Jeg kommer ikke inn i det bildet uten windows. Må jeg instalere windows på den nye også? Tryggeste metode Lag en oppstartsdiskett til win98.Ta ut den gamle hardisken,sett inn den nye.Start Pc-en med disketten i diskettsasjonen og kjør fdisk og formater hardisken.Deretter slår du av Pc-en og setter inn den gamle hardisken som master og den nye som slave. Neida han trenger da ikke ta den ut, bare kobble i fra strøm og ide kabel. Det er en meget bra metode om du er usikker i fdisk. Skal du ha den nye som master eller slave? Bare IDE egentlig, samme om strømmen står i vel? Lenke til kommentar
winner_100 Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 jeg skal ha den gamle som master for der ligger Windows. Må man ikke ha den som master da a :-? disken med windows som master Lenke til kommentar
drbass Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 strøm kan bare stå i, men da spinner hardisken hele tiden Lenke til kommentar
winner_100 Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 er det ingen som kan si meg om jeg må ha windiws på master disken. Og hvis jeg skal ta ut den gamle må jeg installere windows på den nye også??? :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå