Jee Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg skal kjøpe ny PC som skal brukes til skolebruk, ellers litt spilling.. Min handlevogn til nå: - Handlevogn Mine krav til PC`n er: - Kjapp (bra med RAM og CPU) - Mest mulig lydløs Det hadde vært ønskelig om jeg kunne kjørt 2 skjermer + TV-Ut fra skjermkortet, men jeg gidder ikke betale mye ekstra for dette. Komponenter jeg ikke har i handlevognen min enda, er blandt annet: - Hovedkort (ca 1000?) - Skjermkort (ca 1500? eller kanskje bedre?) Ønsker respons på komponenter jeg har valgt, og andre komponenter jeg trenger! Lenke til kommentar
kranto Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg kan anbefale dette skjermkortet til den prisen du satt: GeForce 8600 GTS 256 Mb Personlig vil jeg anbefale dette:) GeForce 8800 GTS 320 Mb (det er en vesentlig forskjell mellom de to kortene) Endret 5. juni 2007 av kranto Lenke til kommentar
Jee Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Noen forslag på HK da? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Jeg er ikke så sikker på det Lian Li-kabinettet. Tynne aluminiumplater er ikke bra for stillhet. Vil heller foreslå Antec Solo. Test av P150 (funksjonelt lik, men PSU inkludert): http://www.silentpcreview.com/article272-page1.html Endret 6. juni 2007 av EasyRaider Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Noen forslag på HK da? 8799766[/snapback] HOVEDKORT: asus p5b det funker utrolig fint med disse ram brikkene men som sagt over her styr unna lian li, er en bråke kasse kjører ganske likt system, hvis du ikke skal superklokke kan du jo vurdere disse brikkene HER, de følger til litt over 3 ghz, er jo egentlig der at klokking kan begynne og gå utover lyden erllers kan jeg jo nevne at jeg er posetivt overasket over nvidia sin skjermkort kjøler sitt lydnivå Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Feil... Endret 6. juni 2007 av EasyRaider Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Som leifeianr sier over er ASUS P5B et veldig godt valg. Anbefaler deg å gå for PC6400 brikkene ettersom det ikke er en stor prisforskjell på dem og 5400 brikkene. Det Lian Li kabinettet du har valgt ut er faktisk rimelig stillegående i forhold til mange andre skranglekasser fra samme produsent. Personlig ville jeg valgt det pga fint og stilrent utseènde + den lette vekta Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Anbefaler deg å gå for PC6400 brikkene ettersom det ikke er en stor prisforskjell på dem og 5400 brikkene. 8802045[/snapback] Men så er jo også ytelsesforskjellen helt minimal. Kan like godt kjøpe PC5400 hvis det ikke skal klokkes hardt. Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Men om han bestemmer seg for å klokke så er 6400 brikkene hakket bedre. Har selv 5400, men skulle ønske jeg kjøpte 6400 netopp pga klokking. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Du har E6300, bare 7x multiplier. Han har satt opp E6600. Med den behøver ikke FSB økes så høyt, og dermed er det mye lettere for minnet å holde følge. Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Da leste jeg feil Trodde han hadde satt opp E6300, så da er saken en annen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå