S-r-ex Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Trenger diagrammer og/eller bilder av PS2 komponentkabel, særlig ett godt bilde av pluggen for å mekke en kabel selv (betaler ikke 900kr ) Et skjematisk diagram vil vel være det beste. Tenker bare på å få best mulig bilde innen PS3'en får bedre PS2-kompabilitet ^^ Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 offisiell(sony) ps2/ps3 komponent kabel og du skal lage en som er helt lik :!: :!: ja jøss Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) bruker bare et par kompositter som base. dessuten mente jeg inne pluggen så jeg ser hvor kontaktene sitter. har tre kompositter fra hver playstation, så deler skulle gå bra. fint hvis jeg får det til før sommerferien så får jeg kanskje et lite hopp i elektrokarakteren. så hvis noen kan ta et bilde av pluggen tror jeg at jeg får det til... Endret 6. juni 2007 av S-r-ex Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 hvorfor skal du lage en når du får en veldig bra en til 160kr Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Om du ikke gidder å bestille, så har jeg sett den originale Component AV-kabelen på Expert til 249 penger. Det er samme kabel for både PS2 og PS3. Prøvde likevel å søke etter instrukser for DIY-komponentkabel siden det er det du spør etter, men jeg ble ikke noe klokere. Fant ut hvordan du kan lage VGA-kabel da http://forum.beyond3d.com/showthread.php?p=872116 Endret 6. juni 2007 av Pellick Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 hvorfor skal du lage en når du får en veldig bra en til 160kr 8795402[/snapback] Kanskje fordi han tjener litt på karakteren sin på grunn av den Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 hvorfor skal du lage en når du får en veldig bra en til 160kr 8795402[/snapback] Kanskje fordi han tjener litt på karakteren sin på grunn av den 8796241[/snapback] PS2 komponent kabel koster jo 99 kr.. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) 99kr? hvor da? Men noen her har jo en komponent, så kan ikke de bare ta et bilde av pinnene i PS2-enden og sjekke hvor signalene skal gå med et multimeter? Endret 7. juni 2007 av S-r-ex Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg tror jeg har sett en guide om hvordan lage egne komponent kabler på avforum engang, men er ikke sikker. Du kan jo alltids sjekke. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg lagde component-kabel av en Playstation RGB-kabel der jeg åpnet SCART-pluggen og loddet på RCA-plugger i tillegg. (Det var nok jeg som skrev om det på AVForum også). Her er forresten pinout for AV-pluggen: http://www.gamesx.com/avpinouts/psxav.htm Component bruker samme pinnene som RGB. Disse er vanligvis ikke koblet til i den vanlige composite-kabelen som følger med PS'en. Hvis man kjøper på eBay fra en butikk i Hong Kong får man slike kabler for en dollar, + 5-6 dollar i frakt... Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Skjønner hvilke jeg skal bruke utenom video ground. trenger jeg den? Endret 8. juni 2007 av S-r-ex Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 1-2 for lyd høyre, 3-4 for lyd venstre, 8,9,11,12 for video (8 er felles jord for video 9-Pb, 11-Pr, 12-Y for component). I RGB-kabel er det også små kondensatorer på R,G og B, vet ikke om de er nødvendige for componentkabel. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 altså 1 og 3 fordeler seg på lydkabelene og 8 på bildekabelene? (nettop åpnet kompositten som går til pers) Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) fikk det halvbra til...hadde svart/hvitt-bilde og ingen lyd...men kabelen kan ikke se mer DIY ut :!: krokodilleklyper til å slutte bildejordingen! pinnene i pluggen er bare skikkelig vonde. grønn og blå går over plastbiten og rød må svinge over på siden i et dårlig spor jeg måtte fikse selv. plastbiten på kompositten har bare seks spor, men komponenten krever åtte. Desverre tror ikke jeg at dette går særlig bra, så Essspen får se til å fortelle meg hvor jeg får komponent til hundrelappen. Kabelen sluttet dessuten å virke da jeg prøvde å fiske frgeproblemet. Lydmangelen kommer nok av at metallet rundt pluggen ikke er i kontakt med jordingspinnene. Endret 8. juni 2007 av S-r-ex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå