Gå til innhold

PS2 component diagrammer/bilder

S-r-ex

Anbefalte innlegg

Trenger diagrammer og/eller bilder av PS2 komponentkabel, særlig ett godt bilde av pluggen for å mekke en kabel selv (betaler ikke 900kr :hrm: ) Et skjematisk diagram vil vel være det beste.

Tenker bare på å få best mulig bilde innen PS3'en får bedre PS2-kompabilitet ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruker bare et par kompositter som base. dessuten mente jeg inne pluggen så jeg ser hvor kontaktene sitter. har tre kompositter fra hver playstation, så deler skulle gå bra. fint hvis jeg får det til før sommerferien så får jeg kanskje et lite hopp i elektrokarakteren. så hvis noen kan ta et bilde av pluggen tror jeg at jeg får det til...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Om du ikke gidder å bestille, så har jeg sett den originale Component AV-kabelen på Expert til 249 penger. Det er samme kabel for både PS2 og PS3.

Prøvde likevel å søke etter instrukser for DIY-komponentkabel siden det er det du spør etter, men jeg ble ikke noe klokere. Fant ut hvordan du kan lage VGA-kabel da :p

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?p=872116

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Jeg lagde component-kabel av en Playstation RGB-kabel der jeg åpnet SCART-pluggen og loddet på RCA-plugger i tillegg. (Det var nok jeg som skrev om det på AVForum også). Her er forresten pinout for AV-pluggen: http://www.gamesx.com/avpinouts/psxav.htm

Component bruker samme pinnene som RGB. Disse er vanligvis ikke koblet til i den vanlige composite-kabelen som følger med PS'en.

Hvis man kjøper på eBay fra en butikk i Hong Kong får man slike kabler for en dollar, + 5-6 dollar i frakt...

Lenke til kommentar

fikk det halvbra til...hadde svart/hvitt-bilde og ingen lyd...men kabelen kan ikke se mer DIY ut :!: krokodilleklyper til å slutte bildejordingen! pinnene i pluggen er bare skikkelig vonde. grønn og blå går over plastbiten og rød må svinge over på siden i et dårlig spor jeg måtte fikse selv. plastbiten på kompositten har bare seks spor, men komponenten krever åtte. Desverre tror ikke jeg at dette går særlig bra, så Essspen får se til å fortelle meg hvor jeg får komponent til hundrelappen.

Kabelen sluttet dessuten å virke da jeg prøvde å fiske frgeproblemet. Lydmangelen kommer nok av at metallet rundt pluggen ikke er i kontakt med jordingspinnene.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...