Gå til innhold

Dynamo på Mercury 10hk?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har endelig funnet meg en båt nå..

Skal ha anlegg i båten, men selgeren var ikke sikker på om det var dynamo på motoren.

Jeg sjekka ut hvor lenge anlegget mitt spilt med ett full-ladet bil-batteri her om dagen.

Det gikk 45min så var det ikke mer strøm.. Derfor trenger jeg en båt/motor med dynamo.

Noen av dere som vet om det er Dynamo på Mercury 10hk?

Jeg vet ikke årsmodellen..

Takk for svar :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke det orginalt er elstart på den, er det vel neppe likeretter og laderele på den(tror det var det det hette) og da får man bare ut strøm til lanterne fra den og ikke ladestrøm, men man kan jo kjøpe disse duppedittene og sette på da :thumbup:

Men 45min på et bilbatteri hørtes veldig lite ut, med mindre batteriet er veldig lite eller annlegget veldig stort, hvor mange ah er batteriet på?

Lenke til kommentar
Hvis ikke det orginalt er elstart på den, er det vel neppe likeretter og laderele på den(tror det var det det hette) og da får man bare ut strøm til lanterne fra den og ikke ladestrøm, men man kan jo kjøpe disse duppedittene og sette på da :thumbup:

Men 45min på et bilbatteri hørtes veldig lite ut, med mindre batteriet er veldig lite eller annlegget veldig stort, hvor mange ah er batteriet på?

8794359[/snapback]

Skjønte ikke helt det først der gitt.

Det er 400watt forsterker, og batteriet er på 100-150Ah

Lenke til kommentar

Det er en dynamo i motoren, det er det alltid...

Men får og få den til og lade batteriet, må man ha en likeretter eller laderele.

(er ikke helt sikker på hva det heter men det er noe i den duren)

Uten dette kan man bare ta ut strøm som kan brukes til lanterne f.eks

Men 45 min hørtes veldig lite ut uansett om batteriet er 100 ah, da er det nok utslitt....

Lenke til kommentar
Det er en dynamo i motoren, det er det alltid...

Men får og få den til og lade batteriet, må man ha en likeretter eller laderele.

(er ikke helt sikker på hva det heter men det er noe i den duren)

Uten dette kan man bare ta ut strøm som kan brukes til lanterne f.eks

Men 45 min hørtes veldig lite ut uansett om batteriet er 100 ah, da er det nok utslitt....

8799421[/snapback]

Altså. Så det er mulighet til å lade opp batteri via denne motoren? viss det er sånn strøm til lanterne der da.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...