GLN Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Har tatt en del bilder ute i sola nå. Så er det bare at de som har hatt hvit t-skjorte og shorts blir så enormt hvite at de lyser opp hele bildet. Ja, jeg vet, det finnes sikkert en haug med svar på det uti internettverden, men jeg har litt dårlig tid nå på kvelden. Har Photoshop cs2. Så lurer på hva jeg må gjøre, for å bare gjøre han med det hvite mørkere Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Vel, hvis det hvite er blitt så hvitt at det er ikke noe mer detaljer igjen, kan du ikke gjøre annet enn å lære av egne feil. (eksponeringskompensasjon og (evt eller) Raw) Det blir som å opprette en ny bildefil i photoshop og fylle det med hvit for så å prøve å justere seg frem til en t-skjorte.... Men om det finnes info i pixlene fixer du det med enten Image->Adjustments->Shadow/Highlight.. eller i Levels/Curves. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det enkleste er vel å undereksponere bildet litt allerde på kameraet? Wiken.. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det enkleste er vel å undereksponere bildet litt allerde på kameraet? Wiken.. 8816731[/snapback] Of course, men litt vanskelig å undereksponere bilder som allerede er eksponert Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Ooops! Leste ikke skikkelig her. Det du kan gjøre er å opprette en ny layer i photoshop så tegner du over T-skjorten/Shortsen med enten grått eller svart . Så drar du ned "Opacity" på Layeren. Wiken.. Endret 8. juni 2007 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Har tatt en del bilder ute i sola nå. Så er det bare at de som har hatt hvit t-skjorte og shorts blir så enormt hvite at de lyser opp hele bildet. Ja, jeg vet, det finnes sikkert en haug med svar på det uti internettverden, men jeg har litt dårlig tid nå på kvelden. Har Photoshop cs2. Så lurer på hva jeg må gjøre, for å bare gjøre han med det hvite mørkere 8792394[/snapback] I CS2/CS3 har du en funksjon som heter HIGHLIGHT/SHADOW. Her kan du "lysne" undereksponerte deler eller "dempe" overeksponerte områder uavhengige hverandre. MEN!; Områder som er "utbrente" er utbrente og kan ikke repareres. Bruker du RAW-format kan en del overeksponerte bilder reddes, men ikke det som er totalt feil (mer enn +4 blendere). Endret 9. juni 2007 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Om shortene er utbrente så er eneste mulighet å gjøre de grå, men når du først skal bruke bush'n så kan du jo lage noen rosa og gule shorter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå