Gå til innhold

Nytt skjermkort - svart skjerm i XP

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått og installert Asus 8800GTS 320.

Kjører 2 partisjoner, en med XP og en med Vista.

Vista viste bildet og fant skjermkortet med en gang. Prøvde å innstallere de nyeste driverne fra nvidia, men etter installasjon av disse, finner ikke Vista noe skjermkort. Det står bare Generisk PnP skjerm på ...

Driverne som fulgte med, fungerer å installere riktignok, men kunne jo tenke meg å ha nyeste versjon. Uansett, så fungerer det forsåvidt greit i Vista.

Det er med XP-partisjonen jeg har større problemer.

Når jeg booter XP, så forblir skjermen svart. Den viser riktignok grønt lys, noe som skulle tilsi at den mottar signaler. Jeg hører også XP starter opp til innloggingsskjermen, men intet bilder dukker opp...

Har forsøkt å starte både i VGA-modus og sikkerhetsmodus, uten at det gjør noen forskjell.

Noen tips til hvordan jeg kan komme inn i XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du det gamle skjermkortet liggende? Hvis ja, sett det inn. Gå så inn i Windows XP Sikkerhetsmodus og slett skjermkortdriveren derfra. Altså, sånn at det bare blir standard skjermkort. Vil nok lagge jævli bra, men da har du anledning til å komme inn i det iallefall, og innstalere siste drivere.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har det gamle enda, så jeg skal forsøke.

Men er det ikke akkurat dette "VGA-modus" egentlig gjør? Starter opp med standard-driver?

8794868[/snapback]

Du har helt rett. Har samme problem som deg, oppretta en tråd om problemet istad, men tror jeg får det til å funke nå, vha. vga-mode.

Skjønner egentlig ikke problemet mitt, hvorfor konflikten oppstår, men skal prøve å flekke inn de nyeste driverne så får vi se.

Lenke til kommentar

Nå har jeg forsøkt å starte opp i XP med det gamle kortet igjen, og det funka greit, så jeg fikk avinstallert driverne.

Allikevel ingen forandring med det nye kortet - når grafikken går over fra "dos-mode" til windows-mode, forblir bare skjermen svart. Den fortsetter riktignok å stå på - får ikke feilmelding om "no-input" eller liknende.

Skjønner ikke helt hva som kan være feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...