wilarse Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg har nettopp kjøpt et Nikon D40x, men er ikke helt fornøyd med objektivet som følgte med (Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3,5-5,6G ED), hvilket objektiv bør jeg kjøpe for å forbedre kameraet. (jeg liker å ta portretter, naturbilder og frysebilder Lenke til kommentar
PorridgeHaus Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 hvor mye penger har du tenkt a bruke. Jeg liker godt min 24-70mm 2.8 på 70mm kan du godt ta portretter, og på 28mm er det nesten bra vivinkel. Bra i mørkt lys og veldig bra optikk... men også veldig dyrt hvis du kjøper nikkor, men det er nok også vært a vurdere a kjøpe en sigma 24-70 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 på 70mm kan du godt ta portretter, og på 28mm er det nesten bra vivinkel. Bra i mørkt lys og veldig bra optikk... men også veldig dyrt hvis du kjøper nikkor, men det er nok også vært a vurdere a kjøpe en sigma 24-70 Men den gir ikke AF på D40(x)... Her har du en (nesten komplett) liste over optikk som gir autofokus på kameraet ditt. De objektivene jeg ville kikket på, var Nikkor 18-70, 24-85, 18-135, 24-120VR og 18-200VR. Du får ikke ekstrem lysstyrke på noen av dem, men alle er bedre enn det du har, og har også større brennviddeomfang. De to sistnevnte gir deg bildestabilisator. Hvis du må ha enda bedre lysstyrke, og ønsker "skikkelig vidvinkel", kan du også kikke på Sigma 17-35 f/2.8-4. Her finner du noen tilbakemeldinger fra brukere på den, og det er av de seks som har gitt tilbakemelding i hvert fall gjennomgående gode kritikker. Skal du bruke noe mer penger enn dette, bør du heller selge kamerahuset, kjøpe en D80 og Tamron 17-50 f/2.8. At man ikke kan bruke AF med dette objektivet, er kanskje alt i alt det største ankemomentet ved å kjøpe D40(x) i det store og hele... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå