Gå til innhold

OH NO! Viften er ute av kontroll!

yahord

Anbefalte innlegg

For ca 20 minutter siden skulle jeg bytte hovedkort, men når jeg innså at jeg trengte et nytt kabinett så var det bare å putte alle skruene og komponentene tilbake på plass. Greit nok det. Problemet er bare det at nå som jeg har skrudd maskinen på, lager viften helt SYKT mye lyd. Det virker som den bare går fortere og fortere. Jeg har aldri hørt den klikke så mye før og jeg får en ekkel følelse av at hele maskinen kommer til å sprenge.

Jeg har åpnet kabinettet og sett inni, men jeg finner ikke noe galt. Det er ingen kabler som er borte i viften og jeg har også kjørt speedfan uten resultat (sikkert fordi dette er en jævla Dell). Har sett i BIOSen også, men der er det ingenting om viftefart (Dell BIOSer er så ræva).

Hjelp meg - Jeg vil ikke bli sprengt sammen med maskinen min.

Endret av yahord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vaert borti en Dell selv som kjoerte alle vifter paa 110% naar BIOS oppdaga feil. Som oftest var feilen en sensor som kjente om kassa var lukka ordentlig, og i mitt tilfelle var den som regel ikke lukka.

Du kan jo hjelpe folk litt med aa si hvilken Dell modell det er snakk om da?

Lenke til kommentar
Har vaert borti en Dell selv som kjoerte alle vifter paa 110% naar BIOS oppdaga feil. Som oftest var feilen en sensor som kjente om kassa var lukka ordentlig, og i mitt tilfelle var den som regel ikke lukka.

Du kan jo hjelpe folk litt med aa si hvilken Dell modell det er snakk om da?

8792385[/snapback]

Venligst det går an å skrive ÆØÅ på Forumet!

har du engelsk tastatur så går det an å skifte til norske taster når du skal skrive funker fint med mitt G15 ;)

Lenke til kommentar
Venligst det går an å skrive ÆØÅ på Forumet!

har du engelsk tastatur så går det an å skifte til norske taster når du skal skrive funker fint med mitt G15 ;)

Pleier vanligvis ikke å påpeke grammatiske feil og lignende hos andre forumbrukere, men kjenner jeg blir lett provosert når andre påpeker enkelte, men selv har innlegg fulle av feil. Det går faktisk ann å bruke komma og punktum i forumet, setninger starter med stor bokstav, og "forumet" er slettes ikke et egenavn og skrives derfor ikke med stor bokstav. Ellers regner jeg også at trådstarter har en god grunn til at han ikke har mulighet til å skrive ÆØÅ for øyeblikket.

Ble litt off-topic her nå, men kunne rett og slett ikke dy meg. Ha en ellers fin onsdagskveld :)

Flott at trådstarter fikk ordnet problemet sitt!

Endret av Limstift
Lenke til kommentar

Er farlig å kritisere rettskriving. Noe du burde ha tenkt på. For bruken av komma i ditt kritiserende innlegg er, etter det jeg kan bedømme feil! Jeg er langt fra den gutten som fikk S/6 i norsk men noe lærte jeg. Det skal ikke være komma fremfor og,eller,men og for. Det er faktisk den kommafeilen som forekommer oftest.

For å komme med min mening på dette problemet. Jeg mener å bruke ae istedenfor æ, a istedenfor å og o istedenfor ø som mye verre enn kommafeil, siden det ikke har noe med norsk å gjøre i det heletatt. Skal kanskje ikke blande meg inn i rettskriving siden jeg fikk G i norsk :blush:

Så til slutt. Jeg ville ikke ha gått så langt off-topic hvis ikke topic var løst. :innocent:

Kim

Lenke til kommentar

Den kasse sensor greia er noe herk ja. Lurte meg selv godt med den et år eller to tilbake så den husker jeg nok lenge.

og til offtopic'en har jeg bare en ting å si: ÄÖÅ da for svarte!

Har to jobb laptoper, en med engelsk tastatur og en med finsk... Hadde den language bar greia oppfört seg og ikke skifta språk helt random mens jeg sitter å skriver skulle jeg ha brukt den flittigere. På den andre sida var vel norsken min god nok ellers siden komma eller punkteringer ikke ble kommentert. Får ta til takke med det. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...