Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link DIR-655 problemer

Anbefalte innlegg

God kveld.

Fikk meg 2 pakker i går, en D-Link DIR-655 Xtreme N Gigabit Router, og en Western Digital 500GB My Book World Edit USB 2,0, Gb LAN NAS.

Fikk satt opp den i går (ruteren) og krypterte den med WPA-PSK (AES). Fikk så i dag lagt inn den eksterne disken rett på ruteren, kabel, rett i port 1.

Hadde ikke problemer med og finne den. Konfigurerte den slik at den har fast IP osv.

Og her er problemet:

Når jeg skal for eksempel kopiere filer til den eksterne disken, går det fint i ca 5-10 min, så mister jeg den trådløse forbindelsen til ruteren og kopieringen går på dunken. Det samme gjelder vist jeg skal kopiere fra en mappe til en mappe på ruteren.

Har ikke gjort så mye på selve ruteren, kun byttet ip-adresse og skjult SSIDen.

Dette er veldig irriterende og ikke minst kjedelig. Når jeg har 100 GB som jeg skal lagre der, orker jeg ikke og ta 10-20 MB hver gang…….

Noen som har gode forslag på hva som kan være galt, (ikke si at det er bruker feil :) ) eller har vært borti det samme med denne ruteren?

Hilsen

-V-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har gode forslag på hva som kan være galt, (ikke si at det er bruker feil :) ) eller har vært borti det samme med denne ruteren?

Gå inn i enhetsbehandlingen i Windows og finn nettverkskortet.

Gå inn deretter inn på kortet sine og slå av strømstyring slilk at kortet hele tiden kjører på maks sendeeffekt.

Lenke til kommentar

Fungerte ikke noe særlig det nei.

Satte den eksterne til automatisk henting av ip-adresse, men det hjelp ikke noe bedre av den grunn.

Så, vist noen har noen andre gode tips, så tar jeg de i mot.

-V-

PS: Satte den eksterne disken i nettverket på jobb, og der gikk det uten noen problemer. Kopierte ca 100 GB på en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...