Gå til innhold

Proteinpulver med god smak?

Anbefalte innlegg

Jeg tror rett og slett ikke på det med at proteinet blir gjort om til fett, det er jo ikke vitenskaplig bevist etter det jeg har hørt.

8806740[/snapback]

Hvis du får i deg for mye protein får kroppen mer "murstein" enn den trenger til vedlikehold av muskler, og hvis du da samtidig har kcal-overskudd blir de gjort om til fett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler Nutrisport 90+ med sjokolade. 85 % protein (tror jeg det var), forholdsvis billig (800 kr for 5 kg) og smaker kjempegodt.

Best blandet ut med melk, men også godt med vann!

8805709[/snapback]

Ja, ja, ja, ja, ja :thumbup:

Lenke til kommentar
Anbefaler Nutrisport 90+ med sjokolade. 85 % protein (tror jeg det var), forholdsvis billig (800 kr for 5 kg) og smaker kjempegodt.

Ingredienser:

Udenaturert Cross-Flow Microfiltrert Whey Protein Isolate (65%), Isolated Udenaturert Micellar Casein (33%), naturlig smaksstoffer, søtstoff:

Fra Nutrisport sin hjemmside, om kombinasjonen av de to typene.

The combination of Micellar Casein and Whey ensure that you have a rapid yet prolonged release of protein into your body. 90+ is perfect for serious body builders, strength athletes and those on high protein diets.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke si hva jeg mener om Olympiatoppen en gang, propaganda maskin på lik linje med hvilken som helst proteinprodusent. Å jeg har enda tilgode og møte en mann som spiller fotball aktivt som har peiling på kroppsbygging, eller en lærer på VG nivå.

"Normalt" norsk kosthold, vel slike fraser får meg til og spy. Hva er det egentlig nordmenn propper i seg, kjøttkaker og poteter? Ikke akkurat noe og gro på, å om alle som trente og spiste normalt grodde like godt som de på tilskudd ville det vært litt høyere snitt på kroppbyggingen til de på s.a.t.s.

Jeg er en stor fan av tilskudd, skal ikke skjule det. Siden jeg har sett hvilken betydning det har hatt for hvertfall meg. Har ingen tro på at jeg kunne grodd mine 15kg med ekstra muskelmasse uten tilskudd. Nå har jeg også et kosthold som til tider har vært ganske ekstremt, å alt jeg har gjort har dreid seg rundt trening tidvis. Men den lærerspiren som sier at proteintilskudd bare er dyrt urin og at det ikke funker prater rett og slett piss.

Lenke til kommentar

Her har vi en gutt som enkelt og greit ber om et proteinpulver med god smak. Dette kan jo ikke olympiatoppen-spirene tillate så de begynner å prate masse bullshit om at proteiner ikke fungerer. Slike diskusjoner kan man og bør man ta et annet sted, og ikke i en tråd som denne. Hvis en eller annen spør om en annbefaling til et nytt hovedkort til sin nye intel cpu, så skal man komme med en konkret annbefalning, og ikke si at hovedkort ikke fungerer uansett.

On topic: Hvis det er smak du er ute etter er Protein Delite et utmerket valg. Det smaker som en god dessert hvis man blander det ut med melk. Genial "utskeielse", som ikke er en utskeielse en gang :)

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/loginV...%3d611&plid=611

Lenke til kommentar
Hyrlen: Du hadde vel klart å gro så mye med vanlig mat, men det måtte vel veldig mye mat til for at det skulle skje. Kosttilskudd er mer lettvint.

8811586[/snapback]

Under forutsetning av at jeg hadde hatt tid, og at jeg ikke hadde gått matlei ja.

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med å blande Olympiatoppen i dette her, på godt eller vondt. Olympiatoppen er utvilsomt en meget ressurssterk organisasjon, på sitt felt. Olympiatoppen er ikke til for å hjelpe kroppsbyggere i å bli så store som mulig, de skal hjelpe vanlige idrettsutøver, merk her at jeg ikke ser ned på kroppsbyggere, men at jeg for ordens skyld ikke omtaler de som vanlige idrettsutøvere. Og, for normale idrettsutøvere, fotballspillere, skilløpere, hoppere, spydkastere osv., er det kun en hindring å drasse med seg all massen kroppsbyggere legger på seg.

Lenke til kommentar
Olympiatoppen er utvilsomt en meget ressurssterk organisasjon, på sitt felt.

8812707[/snapback]

Ja utvilsomt, synd de ikke holder seg der alltid. Å har personer som Jan Helgerud til å ha undersøkelser som kun meler deres egen kake.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Undersøkelser rundt protein, og hvor høyt inntak som er nødvendig. Skal lete frem så snart jeg har ork.

Egentlig så har jeg ikke lyst, siden denne diskusjonen hører hjemme i kostilskudd tråden og ikke her. I tillegg har vi allerede hatt en enorm diskusjon rundt dette tidligere.

Lenke til kommentar
65g protein per 100g vare - er ikke dette litt lite?

8811319[/snapback]

Det er ikke det beste proteinet sånn sett. Men det smaker også langt bedre enn noe annet pulver jeg har smakt. Det smaker som en god milkshake, og det fungerte som en digg slanke-dessert da jeg hadde pulveret.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Forsøk har vist at protein like etter styrketrening kan gi opp til 20% bedre resultat ifølge foreleseren min på NTNU (som er tidligere sprinter på toppnivå, sjef for alpinlandslaget m.m. og forsker nå på trening og helse på det medisinske fakultet) (pappaen min er sterkere enn din taktikk :p )

De bør prøve å skaffe seg litt ny kunnskap de du snakker om. Selv om man trodde en ting for 40 år siden betyr det ikke at det er sant og at man mener det samme i dag.

8805549[/snapback]

Det er jo det jeg sier - proteindrikk som resitusjondrikk er et unntak (rett etter trening). Men mange hiver i seg proteinshaker dagen lang, og dette er det 0 vits i HVIS du har et normalt kosthold.

Men husk og at det er rikelig med karbohydrater i shaken;

- "Det man derimot ser, er at det er vel så viktig å se etter et tilstrekkelig karbohydratinntak i kosten, for at kroppen skal kunne utnytte og benytte proteinene til dét formål du er ute etter (muskelbygging!). Karb'en hjelper aminosyrene (proteiner!) inn i muskelcellene via insulinets stimulerende effekt, og sparer dessuten proteiner fra å forbrennes (-som vil skje om du har for lavt karbinntak og for høyt proteininntak!)."

8805819[/snapback]

Man må jo og tenke på at proteindrikker inneholder aminosyrer som L-Argininie som øker HGH nivået som igjen fører til økt muskelmasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...