MrLuni Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Er på jakt etter et nytt proteinpulver som skal smake ganske bra Noen som kan gi noen forslag, helst noe sjokolade men kan og gå for jordbær. Det må så klart vare av noe bedre kvalitet og prisen har ikke så mye å si Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Er på jakt etter et nytt proteinpulver som skal smake ganske bra Noen som kan gi noen forslag, helst noe sjokolade men kan og gå for jordbær. Det må så klart vare av noe bedre kvalitet og prisen har ikke så mye å si 8791926[/snapback] Dette er vel det du leter etter, proteinpulver med sjokoladesmak og veldig god smak, prisuavhengig (dyr men dog). Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Proteinshake er jo ikke laget med smaken som førsteprioritet, da kan man heller drikke Sjokkomelk. Du får jo proteinbøtter til godt under halvparten av prisen til den Delite-greien, da holder jeg heller ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Proteinsfabrikkens Whey Tech har en god smak. Husk og blande med melk ; ) Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Proteinsfabrikkens Whey Tech har en god smak. Husk og blande med melk ; ) 8805086[/snapback] Men effekten av proteinpulver er så og si null, hvis du ikke er en dedikert bodybuilder. En variert kosthold er det aller beste. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Proteinsfabrikkens Whey Tech har en god smak. Husk og blande med melk ; ) 8805086[/snapback] Men effekten av proteinpulver er så og si null, hvis du ikke er en dedikert bodybuilder. En variert kosthold er det aller beste. 8805112[/snapback] Tull. Det blir som å si at effekten av å spise mat har null og si, hvis du ikke er en dedikert bodybuilder. Myseprotein rett etter trening gir meget god effekt. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Proteinsfabrikkens Whey Tech har en god smak. Husk og blande med melk ; ) 8805086[/snapback] Men effekten av proteinpulver er så og si null, hvis du ikke er en dedikert bodybuilder. En variert kosthold er det aller beste. 8805112[/snapback] Du tar helt feil. Hvilken som helst annen idrettsutøver kan ha vel så god nytte av kosttilskudd og proteiner. Amen Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Proteinsfabrikkens Whey Tech har en god smak. Husk og blande med melk ; ) 8805086[/snapback] Men effekten av proteinpulver er så og si null, hvis du ikke er en dedikert bodybuilder. En variert kosthold er det aller beste. 8805112[/snapback] Du tar helt feil. Hvilken som helst annen idrettsutøver kan ha vel så god nytte av kosttilskudd og proteiner. Amen 8805182[/snapback] Nei , går på idrettlinje, og treningslære-læreren min sier det er påvist at det ikke er noe vits med proteintilskudd - også biologi læreren min. - Var på foredrag om doping og kosttilskudd i dag. Kom en fyr fra olympiatroppen. Han sa at kroppen kan ta opp 1,2-1,8g protein per kilo kroppsvekt i løp av en dag. Og at vi fikk nok protein fra den vanlige kosten, og at det ikke er vits med mer, altså ikke økt muskelvekst fra protein. Tar vi mye protein blir det bare omgjort til fett... Men for de som går på knallharde dietter, og har vanskeligheter for å få i seg nok protein (bodybuildere, vektløftere osv) så er saken en annen.. Og som resitsjondrikke kan proteinpulver blandes med karbos og være en lett tilgjengelig proteinkilde etter hard trening. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Forsøk har vist at protein like etter styrketrening kan gi opp til 20% bedre resultat ifølge foreleseren min på NTNU (som er tidligere sprinter på toppnivå, sjef for alpinlandslaget m.m. og forsker nå på trening og helse på det medisinske fakultet) (pappaen min er sterkere enn din taktikk ) De bør prøve å skaffe seg litt ny kunnskap de du snakker om. Selv om man trodde en ting for 40 år siden betyr det ikke at det er sant og at man mener det samme i dag. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Anbefaler Nutrisport 90+ med sjokolade. 85 % protein (tror jeg det var), forholdsvis billig (800 kr for 5 kg) og smaker kjempegodt. Best blandet ut med melk, men også godt med vann! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nei , går på idrettlinje, og treningslære-læreren min sier det er påvist at det ikke er noe vits med proteintilskudd - også biologi læreren min. - Var på foredrag om doping og kosttilskudd i dag. Kom en fyr fra olympiatroppen. Han sa at kroppen kan ta opp 1,2-1,8g protein per kilo kroppsvekt i løp av en dag. Og at vi fikk nok protein fra den vanlige kosten, og at det ikke er vits med mer, altså ikke økt muskelvekst fra protein. Tar vi mye protein blir det bare omgjort til fett... Men for de som går på knallharde dietter, og har vanskeligheter for å få i seg nok protein (bodybuildere, vektløftere osv) så er saken en annen.. Og som resitsjondrikke kan proteinpulver blandes med karbos og være en lett tilgjengelig proteinkilde etter hard trening. 8805427[/snapback] Så... Du sier først at kroppen ikke kan ta opp mer enn 1-2g protein om dagen, og at de som går på knallharde dietter derfor spiser 3-4g protein per kroppsvekt nytteløst? Tror du må stille deg selv et spørsmål om hvor logikken din ble av, eller kanskje du skal spørre lærerene dine om de er mer konservative enn realistiske. Det er heller ikke sant at vanlig norsk kost gir så mye som 2g protein per kilo kroppsvekt, med mindre en veier 50-60kg og spiser som en som veier 70-80kg. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Anbefaler Nutrisport 90+ med sjokolade. 85 % protein (tror jeg det var), forholdsvis billig (800 kr for 5 kg) og smaker kjempegodt. Best blandet ut med melk, men også godt med vann! 8805709[/snapback] For all del ikke bland den med vanlijesmak med vann, smaker som sur urin (tror jeg). Med melk er den kjempegod. Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Forsøk har vist at protein like etter styrketrening kan gi opp til 20% bedre resultat ifølge foreleseren min på NTNU (som er tidligere sprinter på toppnivå, sjef for alpinlandslaget m.m. og forsker nå på trening og helse på det medisinske fakultet) (pappaen min er sterkere enn din taktikk ) De bør prøve å skaffe seg litt ny kunnskap de du snakker om. Selv om man trodde en ting for 40 år siden betyr det ikke at det er sant og at man mener det samme i dag. 8805549[/snapback] Det er jo det jeg sier - proteindrikk som resitusjondrikk er et unntak (rett etter trening). Men mange hiver i seg proteinshaker dagen lang, og dette er det 0 vits i HVIS du har et normalt kosthold. Men husk og at det er rikelig med karbohydrater i shaken; - "Det man derimot ser, er at det er vel så viktig å se etter et tilstrekkelig karbohydratinntak i kosten, for at kroppen skal kunne utnytte og benytte proteinene til dét formål du er ute etter (muskelbygging!). Karb'en hjelper aminosyrene (proteiner!) inn i muskelcellene via insulinets stimulerende effekt, og sparer dessuten proteiner fra å forbrennes (-som vil skje om du har for lavt karbinntak og for høyt proteininntak!)." Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nei , går på idrettlinje, og treningslære-læreren min sier det er påvist at det ikke er noe vits med proteintilskudd - også biologi læreren min. - Var på foredrag om doping og kosttilskudd i dag. Kom en fyr fra olympiatroppen. Han sa at kroppen kan ta opp 1,2-1,8g protein per kilo kroppsvekt i løp av en dag. Og at vi fikk nok protein fra den vanlige kosten, og at det ikke er vits med mer, altså ikke økt muskelvekst fra protein. Tar vi mye protein blir det bare omgjort til fett... Men for de som går på knallharde dietter, og har vanskeligheter for å få i seg nok protein (bodybuildere, vektløftere osv) så er saken en annen.. Og som resitsjondrikke kan proteinpulver blandes med karbos og være en lett tilgjengelig proteinkilde etter hard trening. 8805427[/snapback] Det samme mente gymlæreren min, en liten spjæling på 1.75 og maks 65kg lett. Sto og snakka om at det ikke var noe vits med kosttilskudd, og iallefall ikke proteintilskudd. Det vittigeste er at han brukte seg selv som eksempel på at det ikke trengtes Lenke til kommentar
DNA Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Jeg får i meg kroppsvekt x 3.7 hvis jeg teller med havregryn, paste osv også (vet det er ganske mye, men må ha nok kcal) og jeg legger ikke på meg mye fett for det. Jeg tror rett og slett ikke på det med at proteinet blir gjort om til fett, det er jo ikke vitenskaplig bevist etter det jeg har hørt. Endret 7. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Mener du at det er bra å drikke sjokomelk? Wow. :O Lenke til kommentar
DNA Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Mener du at det er bra å drikke sjokomelk? Wow. :O 8806784[/snapback] Det er bra, men proteinpulver er til å foretrekke Men er ikke så megaforskjel, så kjør på med sjokomelk du. Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Passer meg utmerket. Jeg er jo kun 14.... Endret 7. juni 2007 av Dark_Nemesis Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Heller skjokolademelk enn brus! Heller appelsinjuice enn brus også (men tannlegen vil vel helst at du ikke drikker noen av delene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå