violator Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 God kveld. Har en Lacie 500GB Ekstern disk, som sovnet (nesten) stille inn. En av Western Digital diskene tok kvelden, men fikk reddet ut 170 GB fra den andre. Nå sitter jeg igjen med en død disk, og en halv død disk. Kan jeg bruke restene av Lacien? Vist jeg har feks 2 80 GB disker, kan jeg bare sette de inn og "lage meg selv" en 160 GB eksern disk? Eller må jeg benytte meg av samme disk type / størrelse som følger med Lacien? Takker og bukker for svar. -V- Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 De vil dukke opp som to fysiske disker. Men så lenge det er hardisken som er ødelagt og ikke ide til usb kontrolleren så kan du i teorien gjøre det ja. Det skal ikke være noen begrensning på hvilken type disk du bruker. Lenke til kommentar
violator Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Høres bra ut. Får se om jeg finner noen IDE disker på bakrommet Takker og bukker -kah Lenke til kommentar
MrGrandmother Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 De vil dukke opp som to fysiske disker. Men så lenge det er hardisken som er ødelagt og ikke ide til usb kontrolleren så kan du i teorien gjøre det ja. Det skal ikke være noen begrensning på hvilken type disk du bruker. 8792080[/snapback] Det han sa. Om du er interessert i aa bruke mer, kan du ta ut motoren av de defekte harddiskene og bruke dem til aa drive vifter. Mye morsommere enn bare aa fikse noen eksterne harddisker. Ta bilder! Fikk inntrykk av at det var noe saant du mente med 'kan jeg bruke noe' i topic Lenke til kommentar
violator Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 funker ikke de andre dikser, får jeg rett og slett "pelle" alt fra hverandre Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 I defekte harddisker er det noen kraftige magneter som styrer lesehodene... De er litt for morsomme til å hive... (Noen her skrev en sak om hvor man finner dem for en stund siden, orker ikke å søke nå) M. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvis du har samme Lacie-disken som meg, så er det bare å åpne den og bytte ut disken med en som funker Lenke til kommentar
violator Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Garantien tror jeg forsvant da jeg åpnet den Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Nåja. Kan hende garantien forsvant, men du har fremdeles forbrukerkjøpsloven. Den sider ikke noe om at du ikke kan åpne produktet selv. Den vil alltid gjelde, uansett garanti. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Problemet blir å bevise at det at han åpnet kassa ikke førte til feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå