dreadlord531 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg driver å lager en actionfilm med leke pistoler og sånn, men jeg trenger jo ekte skyte lyd , så vet noen hvor jeg kan laste ned sånne skyte lyder fra flere typer våpen.. ? Endret 6. juni 2007 av Dreadlord531 Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du har jo lydene fra CS, men de er blitt brukt i 1000 filmer, så for Guds skyld styr unna dem. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Eller ta med deg opptaksutstyr til en skytebane og spør pent om du kan få ta opp ekte lyd. Blir antagelig enklest å få lyd av hagl- eller rifleskudd. Husk hørselvern! mvh Øystein Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Må man ikke ha en ganske god lydopptaker for å kunne ta opp en såpass høy lyd bra nok? EDIT: Ser de har lekepistoler, så hagle-/rifleskudd blir kanskje litt overdrevet i forhold til pistollyden? Vil se litt rart ut på filmen. Endret 5. juni 2007 av PingvinKnut Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 http://partnersinrhyme.com/soundfx/PDsoundfx/gunsbombs.shtml Kan dette være noe? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Å ta opp gode lyder på en skytebane krever nok ganske bra opptaksutstyr ja. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Å dempe lyd er iallefall mye greiere enn å forsterke. Enkleste vil være om du har et dv-kamera med mic-in. Da kan du også ta opp med forskjellig nivå på lydkanalene. Lenke til kommentar
goffen Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du er hjertelig velkommen på Åsane Pistolklubbs bane i Jonahola hver onsdag 18:30. :-) Jeg er sikker på at din lokale klubb er behjelpelig dersom du bor et annet sted.. Goffen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Har lett etter det samme selv. Veldig vanskelig å få tak i en passende lyd som samtidig har den rette kvaliteten. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 det går an å laste ned med div. nedlastingsprog, men det er fy fy, selv om det er det enkleste. dette gir vanligvis ikke like bra resultat, da Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Et vanlig triks er å legge masske lyder oppå hverandre. Prøv å tenkt på hva som definerer en skytelyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Aldri hørt om. En dag jeg er skikkelig desperat etter en skytelyd skal dette prøves. EDIT: Hvis jeg legger alt fra O-zone oppå hverandre vil det nok bli et skikkelig smell . Endret 7. juni 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Aldri hørt om. En dag jeg er skikkelig desperat etter en skytelyd skal dette prøves. EDIT: Hvis jeg legger alt fra O-zone oppå hverandre vil det nok bli et skikkelig smell . 8808442[/snapback] "Trikset" jeg beskrev over blir brukt for alle slags lyder. Hadde feks blitt litt vanskelig om Star Wars crewet skulle gått ut i skogen og sett etter et chewbacca, eller for den saks skyld en pod racer Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Sjekk ut Find Sounds.com Godt utvalg og det er gratis. Endret 8. juni 2007 av TomJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå