Gå til innhold

Problemer med trådløst nett

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med trådløst nettverk til min 360. Kjøpte i dag og nå er kundestøtte stengt! :( Så noen som kan hjelpe litt? Står at problmet kan være at jeg må vertifisere at jeg ikke bruker eternetkabel. Hvor i all verden gjør jeg dette? De andre feilmeldingene tror ikke jeg er problemet ettersom jeg prøver å koble opp på et åpent trådløst nettverk og jeg ser at den finner den! Ikke kommer feilsøkingen lenger enn til wireless network.. så problemt kan da ikke så langt være IP, DNS MTU, ICMP og NAT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kommet på nett? :)

Hvis ikke prøv dette:

Første meldingen er grei å sjekke. Står det en nettverkskabel i Xbox'en? Hvis ja vil det trådløse adapteret være disablet helt til du tar ut kabelen. :-)

Er xbox'en oppdatert med våroppdateringen fra Microsoft?

Jeg hadde problemer med å finne et wpa-psk enablet nettverk helt til våroppdateringen kom. Den inneholdt nok en del bugfixes og forbedringer for bruk av trådløs.

Lenke til kommentar
Har du kommet på nett? :)

Hvis ikke prøv dette:

Første meldingen er grei å sjekke. Står det en nettverkskabel i Xbox'en? Hvis ja vil det trådløse adapteret være disablet helt til du tar ut kabelen. :-)

Er xbox'en oppdatert med våroppdateringen fra Microsoft?

Jeg hadde problemer med å finne et wpa-psk enablet nettverk helt til våroppdateringen kom. Den inneholdt nok en del bugfixes og forbedringer for bruk av trådløs.

8799184[/snapback]

Kommer meg IKKE på nett og kundeservice er ikke til hjelp heller. Fullstendig udugelige er de faktisk. Er en smule irritert nå og vurdere å selge adapteren for 500 kr så jeg i alle fall ikke går mer enn 200 kr i minus.

Når kom våroppdateringen? Har spilt live bare for noen dager siden, så om det ikke er snakk om en oppdatering som har kommet de siste dagene har jeg oppdateringen. Det står heller ikke noe kabel i eternet inngangen og jeg har prøvd å koble til 360 når den har vært i samme rom som det trådløse nettet. Så avstand eller mikrobølgovnene er ikke problemet.

Så enete jeg kan se er problemet er Mac eller hva det heter, men det skal jo ikke være noe problem når ruteren er live-kompatible? Noen som vet hvor jeg finner hvilke rutere som er kompatible med 360? Mener D-link er det og 360en min fungerte utmerket med denne ruteren når jeg brukte eternetkabelen. Dog funker det ikke med trådløst nett på denne. Virkelig kjipt dette siden jeg har en stor HD-TV som venter meg og noen få dager til med Halo Beta.. Må vel bare koble til xboxen nede på min mono-TV med eternetkabelen heller. Så selge adapteren for 500 kr og gå 200 kr i minus. Kjipt for en stakkars sunnmøring! :cry:

Endret av Ingenting
Lenke til kommentar
Hvor langt kommer du?

Får du ip?

Lyser adapteren grønt?

Eller er den helt død?

8801177[/snapback]

Adapteren lyser konstant rødt. Blinker altså ikke. På testen kommer jeg til wireless network- not connected. Altså rekker ikke testen å teste ut IP, DNS osv...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg har samme problem. Det står i bruksanvisningen at rødt lys betyr at den er klar til å kobles på nett, og at blinkende rødt lys er hardwarefeil. Den finner nettverket, men nekter å logge seg på :mad:

Lenke til kommentar

Samme problem som deg, men her er alt av trådløse ting begynt å fuske.

Jeg må plutselig kalibrere kontrollene hver gang jeg starter maskina, for så og restarte og kontrollene finner maskina.

Min trådløsadapter lyser konstant rødt, og det står kun Ethernet adaper Disconnected når jeg kjører test.

Problemet startet for 2 dager siden og er rimelig irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...