runegang2 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hei! Jeg sitter å spiller css, etter fem minutter fryser pcen seg, og jeg er nødt til å restarte. Dette var greit første gangen når jeg trodde det var en feil, men nå når det har gjentatt seg fem ganger er det ikke greit. Jeg har en misstanke om hva det kan være, og det er at det er ram. Fikk ny brikke i dag som jeg byttet ut med den gamle. Hadde 2 x 512 brikker før, har nå 1 x 512 og 1 x 1024. Vet ikke helt hvordan dette skal fikses. Kjører en memtest i dette øyeblikk. Takk for svar. Håper svar kommer raskt da jeg trenger maskinen i drift så snart som mulig uten å måtte gå tilbake til 512 brikkene. Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Har nøyaktig samme problem som meg (inkl. fryse i CSS) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=776696 Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Prøv å bruk de gamle, eller ta ut 512 mb brikka og bare bruk 1024mb brikka. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det kan tenkes at det blir litt kluss i biosen når du kjører forskjellige minnebrikker som du gjør nå. Nå er det en stund siden jeg har kludret med dette men jeg ville sjekket timings på minnebrikkene (Står som oftest på dem) og satt timings i BIOS til å samsvare med den "tregeste" minnebrikken. Men er som sagt veldig lenge siden jeg har lekt på hardware fronten så det kan hende jeg bare preiker vissvass nå Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Har nøyaktig samme problem som meg (inkl. fryse i CSS)https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=776696 8791390[/snapback] Er ikke helt sikker på at vi har samme problem. Mulig det er det, men jeg får i allefall ikke blåskjerm. Tror jeg avbryter memtest, og tester med bare den nye brikken i. edit... Testet med bare den nye brikken i. Den fungerte bra. Men nå er det å få sett i 512 brikken uten at det klikker igjen... Har sett litt i bios uten å funnet noe som jeg kan stille på som gjelder rambrikker. Nå er det da litt forskjellige bios produsenter også da, så det er vell noe forskjell. edit2... arhg, forstår ikke hva jeg skal stille inn i bios. Har funnet noe ddr-ram timing eller noe slikt. Men der er det mange som skal stilles på.. Har ikke tid til dette nå..Har tenkt å ta natta. Om det er noen som vet hva jeg skal gjøre så gi ett lite pip, og helst løsningen også. Endret 5. juni 2007 av runegang2 Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du kunne jo ta memtest for å være sikker at det er ramen. Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Her er noen resultater fra Everest. Litt detaljer om kortene: Kort 1: DIMM2: Corsair VS512MB400 512 Mb PC3200 DDR SDRAM (2.5-3-3-8 @ 200 MHz) Kort 2: DIMM4: M2GAOA8ATTAG081MCH 1 Gb PC3200 DDR SDRAM (3.0-4-4-8 @ 200 MHz) (2.5-4-4-7 @ 166 MHz) (2.0-3-3-6 @ 133 MHz) Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 tror du må ha samme hastighet på begge brikkene, hadde samme problemet jeg. Da måtte jeg sette alle ram brikkene ned på 166 mhz Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 tror du må ha samme hastighet på begge brikkene, hadde samme problemet jeg. Da måtte jeg sette alle ram brikkene ned på 166 mhz 8800150[/snapback] Hvor og hvordan får jeg til dette? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) tror du må ha samme hastighet på begge brikkene, hadde samme problemet jeg. Da måtte jeg sette alle ram brikkene ned på 166 mhz 8800150[/snapback] Dette skjer vel automatisk ved brikker med forskjellig frekvens. Brikkene her kjører begge på 400mhz så det er ikke problemet. Hvis brikkene kjører på forskjellig timings så ville jeg heller ha satset på sjeke det istedet. Endret 6. juni 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 tror du må ha samme hastighet på begge brikkene, hadde samme problemet jeg. Da måtte jeg sette alle ram brikkene ned på 166 mhz 8800150[/snapback] Dette skjer vel automatisk ved brikker med forskjellig frekvens. Brikkene her kjører begge på 400mhz så det er ikke problemet. Hvis brikkene kjører på forskjellig timings så ville jeg heller ha satset på sjeke det istedet. 8800279[/snapback] Vell, så hvordan sjekke timings? Og eventuelt fikse dette. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Har fiksa ein del pc-ar med det samme problemet av og til er det feil i HW. Men som regel er det at pc-en blir alt for vame og låser seg fullstendig. (Det begynnt og jobb ein del når ein begynne og spille og då blir den fort varm) Du kan ta og blåse den rein får støv og sjå om det er det som skal til (CPU, vifter på skjermkorte osv). Viss du skal feilsøke på HW kan eg anbefale "Ultimate Boot CD" (lovlig og gratis) den har veldig mange program (inkluder memtest) til å feilsøking på minne, cpu, harddisk osv. Du brenner den ut og starter den opp under oppstart. Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Er ikke så sikker på at det er problemet. Tror heller det er noe med rammen, timing eller noe slikt. Trenger i såfall hjelp til å få dette rett innstilt. Tviler på det har med strøm å gjøre da den er på 500 watt eller mer. Har en Intel Pentium 4 3.2 ghz prosessor om det har noe med saken å gjøre. Tror ikke det er varme som er problemet, da temperaturen holder seg rundt 30 grader, kanskje litt mer når maskinen jobber, men ikke mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå