hagern Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg har en Media Center PC som står i stua, svært begrenset disk plass på denne. Det jeg lurer på er hva som er den beste/billigste måten å streame media til denne. Det blir ikke liksom ikke helt optimalt å streame gjennom WIFI fra pc på soverommet. Jeg har sett på foskjellige løsninger, men det blir fort veldig dyrt. Eks. 1 stk. SMC TigerStore NAS04 4-bay NAS m/ 4x gigabit, 3x USB 2.0, RAID 5 2 stk. Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Da er regningen allerede oppe i over 7000,- Jeg er på jakt etter den billigste løsningen, men er avhengig av å ha min. 2TB lagrings plass. Eller muligheten til å utvide til 2TB. Sette opp en server? NAS? Andre alternativer? Er ikke så kjent med å sette opp server, hva slags komponenter bør være i en server som skal dekke mitt behov? Endret 5. juni 2007 av hagern Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Mulig jeg er dum, men er ikke det enkleste å bare putte i en ny harddisk i MediaCenteret da? Lenke til kommentar
hagern Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Mulig jeg er dum, men er ikke det enkleste å bare putte i en ny harddisk i MediaCenteret da? 8793229[/snapback] Jeg har en 500GB HDD i den nå. Det er ikke mulig å presse inn fler! Jeg har en 500GB ekstern i tillegg, men det er litt klønete å ha mange eksterne disker. Bedre med en stor enhet som kan dele til laptop, MC og pc på soverommet. Lenke til kommentar
hagern Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Ingen som har noen gode ideer!? Blir svært takknemelig for innspill Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Har du en gammel PC liggende noe sted? Hvis ikke så kan du jo skaffe deg en, brukt, eller du kan kjøpe en überbillig, (integert grafikk, billig-CPU, bittelitt RAM etc.) liten (MicroATX/Mini-ITX) og stillegående (semipassiv) maskin, putte i en SATA RAID kort og masse disker. Blir i alle fall billigere enn NASen. Linux er nok et passende OS, og jeg tror Lillemyk skulle komme med en hjemmeserverversjon av Vinduer også. Der er valget opp til deg - billig vs. enkelt. Det er mye, mye mer å si om dette, men der har du i alle fall noe for å få deg på rett spor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå