Gå til innhold

Kudos til Coolermaster (support)

Anbefalte innlegg

jeg er stolt eier av en CM stacker 830

denne har alt du kan tenke deg:

- vibrasjonsdempa harddiskbrønner

- masse plass (B 25 cm x D 63.8 cm x H 53.6 cm)

- tiltrekkende utseende (moro å ha med på lan)

- uttagbart hk brett (med mulighet for btx oppsett uten å kjøpe noe extra)

- psu kan stå oppned og dermed få frisk luft utenfra

- alle vifteplasser har veldig bra luftfilter

men....det har vært et problem med min kasse, og i alle fall et par andre jeg har snakka med har erfart det samme.

for på hovedkortbrettet, der braketter til skjermkort, lydkort o.l. skal skrues fast er det gjordt en høydefeil, slik at expansjonskort du dytter ned i hovedkortet ikke kommer helt nedi. det er et avvik på minst 3-4mm (øyemål)

kan legge ved et bilde om det er ønskelig

så derfor mekka jeg en egen brakett for å få kortet mitt langt nok ned i pci-e porten på hk. dette var ikke en optimal løsning. skjermkortet satt dårlig fast, det la seg oppå chipsett kjøleren (har en høy en, sjekk profilen)

så etter ca 8 mnder sendte jeg en mail til coolermaster angående dette problemet

"få adressa di så sender vi et nytt hk brett a.s.a.p." svarte de.

etter ca en mnd så kom det jaggu også (uten at det kosta meg en krone). fikk ikke spora pakka da det vistnok kosta mer å sende med aktivt sporingsnummer (brevpakke)

monterte det inn i går, og alt passer 100%. skjermkortet sitter som støpt. det legger ikke press på chipsettkjøleren lengre, og endelig er kassa til 1800kr som den skal være

bra support av CM :thumbup:

ps: jeg ser at dagens kasser heter 831 og ikke 830. men de ser helt like ut. jeg tipper at de har fiksa denne feilen og kaldt den nye utgaven 831. (fint om noen kanskje kan bekrefte dette)

btw: det ble kanskje litt mye text og dill bare for å skryte av supporten til CM, men jeg er i et godt humør pga dette, og jeg tror det er en del som har dette problemet så jeg følte at det var litt viktig å forklare saken osv....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Det som har sjedd me 831 er at de har lagt med en vifte løsning i sidedøren slik at du kan montere 4 stk 120-140mm vifter der.. noe som jeg kunne ha tenkt meg.. noen som vet om noen plasser der de selger dette?

EspN

Lenke til kommentar

det kan du i min også. det er egne rammer med støvfilter til 120mm vifter, mens alle andre vifter fra 60mm til 140mm vil måtte skrues rett fast i en større ramme som funger som en dør.

jeg bruker som sagt mist vifter. disse får du på microplex eller netshop. de med lys koster 109,-, mens de klare uten lys koster 89,-

anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar
det kan du i min også. det er egne rammer med støvfilter til 120mm vifter, mens alle andre vifter fra 60mm til 140mm vil måtte skrues rett fast i en større ramme som funger som en dør.

8797090[/snapback]

beklager.. så feil :blush: hehe..

det er i ditt kabinett det følger med en ramme i sidedøren, men ikke i mitt(831)

jeg trodde at det ville følge me ramme i mitt kabinett også men den gang ei.. :no:

ingen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik ramme?=)

EspN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...