Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig HD S-ATA problem


Anbefalte innlegg

Tidligere denne uken så sluttet BIOS å kjenne igjen HD'en min. Greit tenkte jeg, det er sikkert den gamle Hitachien som har takket for seg.

 

En utmerket unnskyldning for å investere i ny HD! Som tenkt så gjort. Problemet er bare at resultatet med den nye HD'en er det samme.

 

I BIOS dukker ikke HD'en opp, men S-ATA Raid driveren viser HD'en. Dersom jeg forsøker å innstalere Windows pånytt så får jeg kun beskjed om at det ikke er koblet en HD til.

 

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet her. Dersom det er S-ATA kabelen som er gåen så skulle man tro at den nye HD'en ikke ville vises av S-ATA raid driver dialogen, men det gjør den.

 

Jeg har forsøkt å koble til S-ATA 2 porten på hovedkortet mitt, men resultatet er det samme. Maskinen starter, men installering av Windows går ikke ettersom HD ikke gjenkjennes.

 

Noen som har tips til hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Testet å flashe BIOSen?

8791331[/snapback]

 

Nei jeg har ikke det. Det er i grunnen siste utveien det. Siden maskinen booter greit, og siden alt annet virker normal så tenkte jeg at BIOS er ok.

 

Får prøve ny kabel først. Dersom det ikke fungerer så er det ikke mange alternativer igjen enn å flashe.

Endret av Labov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...