Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av nytt surroundannlegg!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er HELT ny i dette, og har så og si null peiling på stereo og surround anlegg :/

Derfor kommer jeg til dere :)

Det har seg slik at jeg holder på å pusse opp kjellerstuen, og jeg har en gammel grei 28" tv som jeg skal bruke, og jeg vil også ha et anlegg som jeg kan koble til tv' for å få god lyd til filmer osv...

Jeg kommer også til å bruke anlegget til å spille musikk osv...

Så da lurer jeg på, hva trenger jeg?

Jeg kjøpte for 10 minutter siden Dynavoice F-6 på netthandelen... Men jeg tenker jeg trenger litt mer enn bare et par høyttalere?

Det er dette jeg trenger litt hjelp til... Jeg har et ca budsjett på 3-4000kr...

Jeg har funnet ut nå, ved hjelp av en kompis, at jeg vil ha surround reciever, dette fordi jeg vil ha surround lyd når jeg ser film, og at jeg vil ha radio... Stemmer ikke dette?

Kom så over denne:

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Hj...eiver_Soelv.htm

Denon AVR 1507... Duger denne?

Tusen takk for all hjelp :)

Har nå lest rundt forbi på forumet, og jeg ser at Cambridge 540R blir mye anbefalt av en kar, som jeg føler har litt peiling... Husker ikke helt hva han het...

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Hj...eiver_Soelv.htm

Eller så ble også Harman/Kardon AVR 132 anbefalt som et godt kjøp:

http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,90,96&id=1771

Hva mener dere?

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det budsjettet på 3-4000,- er det med forsterker/reciver?

Jeg ville sett på det andre i Magic serien til Dynavoice (samme serie som F6) det finner du på feks komplett.no

Ville nok investert litt mere penger på forsterkeren

Bak høyttalere S-4

Center C-4

Sum: 1000,- /m kabler

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Takk for svar GnoMiz!

Budsjettet på 3-4000 er MED reciever ja, kommer jeg litt over så går det bra... Men jeg tenkte meg noe rundt om den prisen der..

Bakhøyttalerne og Centeren du viste så bra ut, og det er samme serie som fronthøyttalerne jeg kjøpte...

Kjøpte fronthøyttalere: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315428

Noen som kan anbefale en god reciever? Og jeg må også ha noen kabler til utstyret her, noen som har noen greie, gode kabler?

Takk igjen :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror det vil være en ren smaksak for deg om valget er mellom 540R og AVR 132. Denon gjør så klart også jobben,men at de to andre nevnte er i en høyere klasse er godt å vite.

Ang kabler kan du nok bare ta en tur innom nærmeste Biltema eller Elkjøp,pleier å være billige kabler til salgs der. Mer kreves rett og slett ikke til høyttalere i de lavere prisklassene.

Lenke til kommentar

Takk for svar DanielL!!

Har dere noen formeninger om hvilken som er best av de to nevnte recieverne? Eller er det hipp som happ?

Har også et spørsmål til dere... Går det på noen som helst måte, å koble Ipoden til anlegget? Hvordan kan jeg gjøre dette?

Jeg tenker jeg kobler til ipoden istedet for å ha 1001 cder liggende rundt å slenge...

Tenker på en kabel som kan funke.. Vet dere dette?

Lenke til kommentar

Det er for det meste hipp som happ,personlig liker jeg HK best men det er nok fordi den passer min musikksmak(Rap,rock og electronica). Hadde vært best for deg om du fikk testet dem og så valgt etter det.

Det er veldig lett å koble til iPoden. Du bruker en kabel som kalles minijack-->RCA.

Den ser ca sånn ut:

hf081201.jpg

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på de samme tingene her, så jeg kan vel kanskje spare oss en tråd.

Har ikke kjøpt noe enda, men har fått med meg at Dynavoice F-6 er et godt kjøp, og som student føler jeg på meg at jeg kommer til å gå for disse.

Det jeg lurer på er hvilken forsterker jeg burde gå etter? Jeg har tenkt litt over behovene mine, og det er omtrent like mye film som musikk. Derfor ønsker jeg å gå for en surround-forsterker, også vil jeg evt kjøpe inn flere høytalere etterhvert for å bygge på settet utover de to jeg kjøper først.

Har planer om å koble coaxialt fra Creative Live! 5.1 og en DVD-spiller (som jeg ikke har kjøpt enda).

Siden jeg har veldig lite erfaring vil jeg bare komme med forslag i første omgang, da jeg ikke aner om barna vil leke pent sammen. Her er forsterkeren jeg har sett på: DENON AVR-1907

Er det noen som har noen erfaring med lignende oppsett?

Regner med alternativene er H/K eller muligens Pioneer?

Jeg ønsker å holde meg i den prisklassen på forsterkeren (~3-4 K)

Vil takke så meget for alle svar!

-BT

Endret av bevertann
Lenke til kommentar

Mange gode valg til 4000. Om du leser førsteposten her og GnoMiz forsterkerguide finner du mer enn nok å velge mellom.

Selv er jeg veldig svak for Cambridge 540R,men jeg husker ikke for sekundet om den har coaxial inngang.

Om den skulle mangle det er valget mellom HK og Denon et spørsmål om din egen personlige musikksmak/film. HK skal være veldig røff og god på populærmusikk,mens Denon for skal være klarere og renere i mellomtonen.

Pioneer har også gode forsterkere,men er ganske strømsvake. Men til F6 kan nok de vurderes også. Men som sagt ville jeg selv helst valgt Cambridge.

Lenke til kommentar

Takk, jeg har kikket litt på disse. En av grunnene til at jeg valgte DENON sin var at den er på tilbud hos HifiKlubben til 3K, og med både den og Mamoz i nærheten klarer jeg å lure meg unna frakt (og ventetid hvis de er på lager).

Tittet litt på Cambridge sin også, og dette er kanskje litt teit, men jeg liker egentlig ikke utseende på den. Kanskje litt bagatellaktig av meg, men litt viktig alikevel, da denne skal stå til pynt og preg i stua.

Det jeg lurer mest på nå er HK vs DENON, og utifra det du sier om musikktype, tror jeg at jeg heller mer mot Denon (er litt sucker for jazz :)).

Vil takke så mye for hjelpen, hifiklubben kan vente seg et besøk av en lyttelysten kunde snart :)

Lenke til kommentar

Cambridge satser på lyden og ikke utseende,så om det er viktig for deg kan jeg lett skjønne at det ikke er greia for deg.

Jeg og Zaatu hadde en lang diskusjon angående de to merkene mot hverandre,du kan prøve å finne den ved å søke på tråden til brukeren aldreyer om jeg husker rett.

Ja,ønsker deg og ørene dine en god tur til klubben ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg kjøpte for 10 minutter siden Dynavoice F-6 på netthandelen... Men jeg tenker jeg

Hva mener dere?

8790961[/snapback]

Meget meget bra kjøp. Gjorde det samme kjøpet for ikke så lenge siden. F6 sammen med AVR-132 vil gi deg lyd du ikke vil klage på med det første. Her snakker jeg av erfaring.

H/K er mer strømsterk en Denon og dessuten vil jeg si den har bedre lydkvalitet og musikalske egenskaper. Når jeg hører Denon tenker jeg på en forsterker med masse instillinger du egentlig ikke trenger.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sorry om jeg gjenoppliver en litt gammel tråd her, men er ute etter noen tips igjen....

Etter mye tenking, lesing og tipsmottaging, virker det som om Dynavoice M65 er et virkelig godt kjøp. Jeg har derfor tenkt å gå for HT i denne serien, altså M65+S5+C5. Jeg har sett meg ut en forsterker jeg liker endel, og har lurt litt på H/K AVR 245. Tror dere denne er sterk nok til å drive disse 5 høyttalerene?

Lenke til kommentar

Var innom HFC og hørte på QLN Artech 6 idag. Hadde egentlig lyst å høre på 8, men de hadde de ikke inne. Har enda ikke hørt noe på noen dynavoicere, men QLN Artech ser ut til å være ganske mye høyttaler for pengene også. Likte virkelig lyden av Artech 6, har bestilt lyttetest med 8 også. Er det noen som har noen erfaringer med disse, eller peiling på hvordan disse vil ta seg ut mot f.eks dynavoicene?

Lenke til kommentar

Den Cambridge-receiveren er mer strømsterk enn Denon-receiveren, hvis jeg har lest denons brukermanualer riktig.

De fleste denon-receiverene har strømforsyninger oppgitt til 500-600 watt. Mer strømsterkt enn Pioneer o.l. uansett.

Cambridge receiveren har 850 watt strømforsyning til sammenligning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...