Gå til innhold

Oppgaver etter hvilken supportlinje man sitter på


Anbefalte innlegg

Lurte på dette med oppgaver når man sitter på support.

 

Hvilke oppgaver har f. eks 3. linje support som 2. linje ikke har?

 

Kom gjerne med en liten oppgaveoversikt over de diverse supportlinjene, f. eks:

 

1. Linje: Hjelpe med å få kunden på nett. Har ikke alt for mye erfaring eller kunnskap. Har mest sannsynlig en del generell kunnskap, men lite spisskompetanse.

 

2. Linje: Gå litt videre når det gjelder spisskompetansen. Har gjerne litt mer kunnskap, enten det gjelder fordypning i visse deler av faget eller lengre erfaring med rutiner og retningslinjer i firmaet.

 

3. Linje: Har ofte vært ansatt i firmaet en god stund (3-5 år?). Igjen, mer spisskompetanse (Linux, citrix, servere osv).

 

4. Linje: Enda enda mer :D Har det først gått gjennom alle de andre linjene så klarer 4. linje det vel ;) Dreier seg kanskje t.o.m. om hjelp av programmering og sånne tilfeller, feilsøking av hvorfor programvaren f. eks ikke får sendt visse typer signaler over nettverket osv. (??)

 

5. Linje: (Fins dette noe sted?) helt superuser som klarer alt, sitter på rommet sitt på jobben og nerder hele dagen og går rundt og snakker hex :p

 

Dette er bare en forslagsliste, vanskelig å si direkte hvilke oppgaver de forskjellige har..

 

Jobber du på support kan du gjerne komme med oppgaver du vanligvis får, variasjon (fra vanskelig til lett), og hvilken linje du sitter på.

 

Har dog en baktanke, har søkt supportjobb nå... Dette blir bare over sommerferien da, så blir nok ikke aktuelt med noe mer enn 1. linje, men hadde uansett vært morsomt å høre hvilke oppgaver de forskjellige linjene har. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. linje: tar imot saken/telefonen/mailen, og enten løser denne direkte eller sender til 2. linje

 

2. linje: disse tar alle saker som 1. linje ikke tar, ofte er de som sitter på 1. og 2. linje de samme folkene..

 

3. linje: disse tar seg av alle saker som 2. linje ikke har lov til/får til/ikke rettigheter til og lignende.

Dette er ofte endriger på servere, nettverket og mer avanserte saker.

 

4. linje: tar seg av alt 3. linje ikke klarer, det er vel det høyeste man kommer. disse tar seg av mer spesifikke problemer, altså gjerne folk som jobber bare med akkurat dette. det er ikke ofte noe blir sendt til 4. linje

 

5, linje?

har jeg aldri hørt om...

[edit] 5. linje blir vel kanskje levrandør eller produsent[/edit]

 

 

men dette varierer veldig, der jeg jobber blir oftest ting som kunne gått til 3. linje tatt på 1. linje, dette varierer ekstremt fra support til support.

men ofte er det mer sammensatt enn bare support, les om hele itil her hvis du er spesiellt interessert: http://en.wikipedia.org/wiki/ITIL

(itil er hvordan it-systemene på bedrifter bør bygges opp, regner med at alle store bedrifter bruker det)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...