Gå til innhold

Ingen final fantasy til 360

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg selv er fan av litt eksklusive serier på forskjellige konsoller, så jeg synes det er interessant. Mange blir sikkert misfornøyd med det, men jeg ser heller at Sony har FF og GT, Mircrosoft har Halo og Gears og Nintendo har Mario og Zelda enn at alle får alle. Det har noe med utnyttelse av hardware å gjøre.. og også det at det gjør det litt spennende å eie de forskjellige konsollene.

Det ser nå i hvertfall ut som ign har fått tak i informasjon som sier at SE ikke har noen planer om å gi ut noe final fantasy spill på Xbox 360

No Final Fantasy For Xbox 360

Square Enix has nothing in the works.

by Anoop Gantayat

US, June 5, 2007 - Looking for more Final Fantasy following the Xbox 360 port of Final Fantasy XI? Then you're going to have to look to a different next generation system. A Square Enix executive has disclosed to Japan's Nikkei BP that the company currently has no plans for Final Fantasy games on the 360.

Noting that the PS3 is getting Final Fantasy XIII, the website asked Square Enix's Shinji Hashimoto if the Wii or Xbox 360 will also be getting games in the series. "For the Wii, we have FF Crystal Chronicles in production," replied Hashimoto. "As for FF on the Xbox 360, it's currently a completely blank page."

Strong words from Hashimoto, although perhaps if everyone goes out and buys Last Remnant (that includes you!), Square Enix will have a change of heart.

Kilde

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SE er jo veldig "japanske", så det er vel egentlig ikke så overraskende at de ikke omfavner en amerikansk spillkonsoll på samme måte. Men hvis PS3 salget ikke bedrer seg når neste FF kommer vil de nok forandre mening.

8790878[/snapback]

Du må ikke glemme at Sony og SE har veldig nære bånd. De har støttet Sony i mer enn 10 år.

Lenke til kommentar
SE er jo veldig "japanske", så det er vel egentlig ikke så overraskende at de ikke omfavner en amerikansk spillkonsoll på samme måte. Men hvis PS3 salget ikke bedrer seg når neste FF kommer vil de nok forandre mening.

8790878[/snapback]

Du må ikke glemme at Sony og SE har veldig nære bånd. De har støttet Sony i mer enn 10 år.

8791674[/snapback]

Ja helt siden Final Fantasy 7, før det var de jo med Nintendo :roll:

On topic: Er enig med emnestarter, liker at de ekslusive spillene til de forskjellige konsollene er bare på dem. For meg betyr det ingenting om det kommer på 360 eller ikke, for har alle konsollene. Men er mange som ikke har det, og for dem hadde det jo vært flott å slippet å betale 6000 kr for FFXIII(og MGS4 forøvrig).

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Hvis FF-serien kommer til 360, så kommer mann garantert til å ha 4-6 DVD`er. De spilla har mange filmsekvenser som garantert tar mye plass, særlig i HD.

8791094[/snapback]

4 DVDer eller 10 DVDer eller 20 DVDer har vel ikke noe å si, hvis spillet er spillbart og bra? :dontgetit:

Lenke til kommentar

8790878[/snapback]

8791674[/snapback]

8792020[/snapback]

Vel, jeg snakker om de siste 10 åra, hvis du ikke har fått det med deg enda. ;)

Lenke til kommentar
Hvis FF-serien kommer til 360, så kommer mann garantert til å ha 4-6 DVD`er. De spilla har mange filmsekvenser som garantert tar mye plass, særlig i HD.

8791094[/snapback]

4 DVDer eller 10 DVDer eller 20 DVDer har vel ikke noe å si, hvis spillet er spillbart og bra? :dontgetit:

8792049[/snapback]

Jo, går sikkert bra, men igjen det koster SE litt mer enn å ha det på bare EN DVD/BD.

Lenke til kommentar

8790878[/snapback]

8791674[/snapback]

8792020[/snapback]

Vel, jeg snakker om de siste 10 åra, hvis du ikke har fått det med deg enda. ;)

8792128[/snapback]

Hehe jeg vet :p Jeg bare nevnte det, og det var litt off topic. Men var bare for å minne på dem som kanskje ikke husker det :thumbup:

Edit: Endret å skreiv mer i meldingen enn det som var off topic også da :roll:

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...