Gå til innhold

Overklokke 450 MHZ Pentium 3. Hvordan ????

Anbefalte innlegg

Hei jeg Har en gammel Dell Dimension XPS T450 PC Fra 1999

Den har en pentium 3 prosessor på 450 MHz

men Hvordan overklokker jeg denne?

Jeg har sett mellom Hele Biosen Men det er ikke mulig å stille på verken, volt, FSB eller MHZ.

Må jeg låse den Opp? Hvis Ja HVordan?

Det hadde vert fint å kunne fått overklokket den.

Den er ikke FCPGA Tror jeg :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg Har en gammel Dell Dimension XPS T450 PC Fra 1999

Den har en pentium 3 prosessor på 450 MHz

men Hvordan overklokker jeg denne?

Jeg har sett mellom Hele Biosen Men det er ikke mulig å stille på verken, volt, FSB eller MHZ.

Må jeg låse den Opp? Hvis Ja HVordan?

Det hadde vert fint å kunne fått overklokket den.

Den er ikke FCPGA Tror jeg :(

Går ikke ann å låse opp Intel prosessore. Du må overklokke med FSB.

Kikk på hovedkortet etter jumpere eller dipswitcher, du kan stille det via de hvis det er noen på hovedkortet da.

Lenke til kommentar

ta heller å oppgrader biosen på hovedkortet, da vil du kansje få tilgang til andre muligheter. Dette har hjulpet meg mange ganger på maskiner fra den tidsperioden. klarte å klokke en 450 opp til 712, kjørte helt stabilt på nyeste bios. Husk kjøling, ellers bilr dn bare ustabil...

Lenke til kommentar
klarte å klokke en 450 opp til 712

Såså, ikke gi gutten falske forhåpninger nå da ;) Det du klokket på ha vært en Celeron. En P3 450 kommer man nok ikke så veldig langt med.

Om du i det hele tatt klarer å oppgradere til en BIOS som gir deg kontroll over FSB, så vil du ikke klare å klokke noe særlig mye. Glem hele greia er mitt råd.

Lenke til kommentar

Dell sine maskiner er jo ikke akkurat kjent for å være mulige å overklokke...

angående overklokkbarhet av den cpu'en, avhenger det av hvor "ny" den er.... Min egen p3 450 ble kjøpt p3 600 var den bare helt utrolig nye raske cpu'en.... dvs en av de første... disse har dårlig cache som ikke tåler noe særlig høyere fsb... cachen kjører på en divisor av fsb'en, og sitter på samme kort som cpu'en, slot 1 vet du. har du en nyere type p3 450, så klarer den nok 6-700 med standard kjøling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...