matsernkj Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei jeg Har en gammel Dell Dimension XPS T450 PC Fra 1999 Den har en pentium 3 prosessor på 450 MHz men Hvordan overklokker jeg denne? Jeg har sett mellom Hele Biosen Men det er ikke mulig å stille på verken, volt, FSB eller MHZ. Må jeg låse den Opp? Hvis Ja HVordan? Det hadde vert fint å kunne fått overklokket den. Den er ikke FCPGA Tror jeg Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei jeg Har en gammel Dell Dimension XPS T450 PC Fra 1999Den har en pentium 3 prosessor på 450 MHz men Hvordan overklokker jeg denne? Jeg har sett mellom Hele Biosen Men det er ikke mulig å stille på verken, volt, FSB eller MHZ. Må jeg låse den Opp? Hvis Ja HVordan? Det hadde vert fint å kunne fått overklokket den. Den er ikke FCPGA Tror jeg Går ikke ann å låse opp Intel prosessore. Du må overklokke med FSB. Kikk på hovedkortet etter jumpere eller dipswitcher, du kan stille det via de hvis det er noen på hovedkortet da. Lenke til kommentar
pal.sp Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 ta heller å oppgrader biosen på hovedkortet, da vil du kansje få tilgang til andre muligheter. Dette har hjulpet meg mange ganger på maskiner fra den tidsperioden. klarte å klokke en 450 opp til 712, kjørte helt stabilt på nyeste bios. Husk kjøling, ellers bilr dn bare ustabil... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 klarte å klokke en 450 opp til 712 Såså, ikke gi gutten falske forhåpninger nå da Det du klokket på ha vært en Celeron. En P3 450 kommer man nok ikke så veldig langt med. Om du i det hele tatt klarer å oppgradere til en BIOS som gir deg kontroll over FSB, så vil du ikke klare å klokke noe særlig mye. Glem hele greia er mitt råd. Lenke til kommentar
matsernkj Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har sett over hele hovedkortet mange ganger, men det er bare 2 jumpere og hvis jeg flytter på de funker ikke pc`en i det heletatt. Jeg har også nyeste version av biosen men det er ikke noe anderledes alt er like sært Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Bruker et program som heter CPUFSB, veldig enkel sak. Kjører en PIII 450@500 med orginal vifte. Skal få mer kjøling, og øke på!! Lenke til kommentar
classic Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Dell sine maskiner er jo ikke akkurat kjent for å være mulige å overklokke... angående overklokkbarhet av den cpu'en, avhenger det av hvor "ny" den er.... Min egen p3 450 ble kjøpt p3 600 var den bare helt utrolig nye raske cpu'en.... dvs en av de første... disse har dårlig cache som ikke tåler noe særlig høyere fsb... cachen kjører på en divisor av fsb'en, og sitter på samme kort som cpu'en, slot 1 vet du. har du en nyere type p3 450, så klarer den nok 6-700 med standard kjøling... Lenke til kommentar
Sl@ffen Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg har også en p-3 500mhz 8) (en hewlet packard pc) Har sett en hel rad med jumpere på hk'et nær CPU, men når jeg stilte på de sto det ikke noen forskjell på klokkefrekvensen i bios! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå